خلق یک برند موفق کلید پیشرفت و سبقت از رقبا و ایجاد وفاداری در مشتریان است. این فرآیند در ابتدا نیازمند درک عمیق از ماموریت سازمان و سپس تفکر خلاق و اشتیاق وافر برای ارتباط با افرادی است که در آینده‌ای نه چندان دور موفقیت شرکت را رقم خواهند زد. بله درست حدس زدید، منظور از این افراد مشتریان شما هستند. برای شروع تصمیم بگیرید چه عاملی را می‌توانید به‌عنوان وجه تمایز شرکت‌تان در نظر بگیرید و اینکه این عامل چه مشخصه‌ای از محصول تولیدی شما را برای مشتریان قابل ارزش می‌کند. پس از آن، لوگو و پیامی خلق کنید که ویژگی منحصربه‌فرد شرکت شما را به نمایش بگذارد و با تمام توان برند شما را در بازار ترویج دهد.

1- ماموریت سازمان را به وضوح به مشتری اعلام کنید

تا به حال از خود پرسیده‌اید که چه ویژگی‌ها، ارزش‌ها و تجربه‌هایی به مشتریان خود ارائه می‌دهید؟ به منظور اینکه نام تجاری شما معتبر به نظر برسد و موثر واقع شود، می‌بایست با مصرف‌کنندگان صادق باشید. پیشنهاد می‌شود در ذهن مشتریان، تصویری صادقانه از آنچه شرکت شما به آنها ارائه می‌دهد ایجاد کنید. بدون شک این مبنای وفاداری مشتریان با محصولات شما خواهد بود.

با پاسخ به چهار سوال کلیدی زیر، بازنگری مجددی در ماموریت شرکت خود داشته باشید:

* چرا این کسب‌و‌کار را شروع کردید؟

* قصد دارید به چه اهدافی دست یابید؟

* قصد خدمت به چه طیفی از مردم را دارید؟

* چه عاملی شرکت شما را از دیگر فعالان در این زمینه متفاوت می‌کند؟ به بیانی دیگر، مزیت رقابتی شرکت شما نسبت به سایر رقبا چیست؟

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *