۴. شرایط مالی کنونی
در کنار پاراگرافی مختصر که توضیح میدهد بهدنبال چه چیزی هستید، از نمودارها و جداول استفاده کنید تا اطلاعاتی که در اختیار دارید بهراحتی قابل فهم شوند.
تحلیل فروش کنونی
فروش کلی و سهم بازار:
- فروش کلی بازار؛
- فروش کلی محصولات شرکت شما؛
- فروش کلی رقبا.
فروش هر بخش یا دستهی محصول:
- فروش کلی بخش یا دستهی محصول؛
- فروش کلی محصولات شرکت شما؛
- فروش کلی رقبا.
فروش کلی با توجه به کانالهای توزیع:
- فروش کلی برای هر کانال؛
- فروش کلی محصولات شما از هر کانال؛
- فروش کلی رقبا از هر کانال.
فروش با توجه به منطقهی جغرافیایی:
- فروش کلی هر منطقه؛
- فروش کلی محصولات شرکت شما در هر منطقه؛
- فروش کلی رقبا در هر مرحله.
ممکن است که به دست آوردن اطلاعات رقبا کار دشواری باشد. بسته به اینکه کسبوکار شما در چه حوزهای قرار دارد، ممکن است کار کردن با یک آژانس برای به دست آوردن اطلاعات رقبا، ارزشمند باشد.
تحلیل سوددهی
ممکن است بخواهید تا علاوهبر تحلیل فروش، بررسی کنید که هزینهها چگونه بر فروش تأثیر میگذارند و مشخص کنید که کدام حوزهها نیاز به کاهش فعالیت و کدامیک نیاز به صرف انرژی بیشتری دارند.
هزینههای بازاریابی
- هزینههای مستقیم: هزینههایی را که میتوان به محصولات ربط داد (برای مثال هزینهی تبلییغات، هزینهی تولید و غیره)
- هزینههای غیرمستقیم: هزینههایی که مربوط به جذب استعداد یا تکنولوژی هستند.
فایدهی این کار برای شما این است که درصورت وجود کانالها، بازارها یا مناطق جغرافیایی خاصی که ارزش سرمایهگذاری بیشتر دارند، میتوانید تمرکز بیشتری روی آنها داشته باشید.
در طرحهایی که خیلی زیاد به جزئیات میپردازند، ممکن است لازم باشد تا این بخش بهصورت محصولات یا دستهی محصولات تقسیمبندی شود.