نماد سایت کلینیک مدیریت

حوزه‌های تحلیل موقعیتی ( قسمت چهارم)

۴. شرایط مالی کنونی

در کنار پاراگرافی مختصر که توضیح می‌دهد به‌دنبال چه چیزی هستید، از نمودارها و جداول استفاده کنید تا اطلاعاتی که در اختیار دارید به‌راحتی قابل فهم شوند.

تحلیل فروش کنونی

فروش کلی و سهم بازار:

فروش هر بخش یا دسته‌ی محصول:

فروش کلی با توجه به کانال‌های توزیع:

فروش با توجه به منطقه‌ی جغرافیایی:

ممکن است که به دست آوردن اطلاعات رقبا کار دشواری باشد. بسته به اینکه کسب‌وکار شما در چه حوزه‌ای قرار دارد، ممکن است کار کردن با یک آژانس برای به دست آوردن اطلاعات رقبا، ارزشمند باشد.

تحلیل سوددهی

ممکن است بخواهید تا علاوه‌بر تحلیل فروش، بررسی کنید که هزینه‌ها چگونه بر فروش تأثیر می‌گذارند و مشخص کنید که کدام حوزه‌ها نیاز به کاهش فعالیت و کدام‌یک نیاز به صرف انرژی بیشتری دارند.

هزینه‌‌های بازاریابی

فایده‌ی این کار برای شما این است که درصورت وجود کانال‌ها، بازارها یا مناطق جغرافیایی خاصی که ارزش سرمایه‌گذاری بیشتر دارند، می‌توانید تمرکز بیشتری روی آنها داشته باشید.

در طرح‌هایی که خیلی زیاد به جزئیات می‌پردازند، ممکن است لازم باشد تا این بخش به‌صورت محصولات یا دسته‌ی محصولات تقسیم‌بندی شود.

 

خروج از نسخه موبایل