پیش از اینکه توضیح بدهیم تبلیغات همسان چیست بهتر است بگوییم تبلیغات همسان چه چیزی نیست؟

تابلو‌های تبلیغاتی و تبلیغات اجتماعی سنتی زیادی وجود دارند که پیشنهادهای مشخصی می‌دهند:

از خدمات ما استفاده کنید؛

محصول ما را خریداری کنید؛

اکنون خرید کنید.

ما همیشه با این نوع از تبلیغات برخورد می‌کنیم. این تبلیغات پیشنهادهایی به مخاطبان می‌دهند اما چون این پیشنهادها به صورت مستقیم است نرخ کلیکی که روی این تبلیغات می‌شود بسیار کم است.

نرخ کلیک روی تبلیغات سنتی دیجیتال از سال ۲۰۰۱ به‌شدت کاهش پیدا کرد و در سال ۲۰۰۸ تقریبا به صفر رسید. مردم همواره به‌دنبال روش‌هایی هستند تا تبلیغات را نادیده بگیرند و ما این واقعیت را می‌دانیم. این موضوع بارها و بارها با بررسی حرکات چشمی اثبات شده است و بازاریاب‌های دیجیتال که مسئول رصد نرخ کلیک هستند، به‌خوبی این موضوع را می‌دانند.

اما خبر خوب این است که تبلیغات همسان مثل تبلیغات سنتی نادیده گرفته نمی‌شوند، چرا که شباهت چندانی به تبلیغات ندارند. این نوع از تبلیغات شبیه به محتوا هستند. شما در اینترنت به‌دنبال چیزهایی می‌گردید که سرگرم‌کننده، آگاهی‌بخش یا الهام‌بخش هستند.

تبلیغات همسان با پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، لینکدین، توئیتر، یوتیوب، وبلاگ‌ها خبرگزاری‌ها و جاهای دیگری که افراد برای استفاده از محتوا جمع می‌شوند، ترکیب شده‌اند.

 

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *