برخی از مطالعات فایدهی تبلیغات مقایسه ای را بررسی کردهاند. این تبلیغات زمانی که یک طرفه باشند اعتبار خود را از دست میدهند و برای برندی که به آن حمله شده است، حتی حس همدردی ایجاد میکند.
مطالعهای که توسط شرکت تبلیغاتی «Ogilvy-Mather» انجام شده است، نشان میدهد در تبلیغات مقایسه ای، مشتریها بارها صاحب تبلیغ را با رقیب آن اشتباه گرفتهاند. علاوه بر این اغوایی در تبلیغات مقایسه ای و غیرمقایسهای وجود ندارد. از سوی دیگر، مطالعات نشان دادهاند که تبلیغات مقایسه ای در صورتی مؤثر خواهند بود که منابع آنها معتبر باشد.
برای مثال مشخص شده است که احتمال دیده شدن تبلیغات مقایسه ای و جلب توجه مشتریها برای خرید محصول، در مقایسه با تبلیغات غیرمقایسهای بیشتر است. همچنین مشخص شده است که تبلیغات مقایسه ای معتبر برای محصولات جدید، بهشدت مؤثر است. اعتبار زمانی افزایش پیدا میکند که تبلیغات مقایسه ای دو طرفه باشند. یعنی نام رقیب و برخی از مزایای برند رقیب ذکر شود و سپس دلایل برتری برندی که تبلیغ میشود، بیان شود.
دیدگاهتان را بنویسید