اگرچه امروزه استفاده از تبلیغات اینستاگرامی و تبلیغات آنلاین رو به گسترش است، ولی با وجود میلیاردها بیننده‌ی وفادار در سراسر جهان، بسیاری از متخصصان، تبلیغات تلویزیونی را بهترین پلتفرم برای تبلیغات هدفمند در نظر می‌گیرند. یک تبلیغ تلویزیونی ۳۰ یا ۶۰ ثانیه‌ای در هنگام پخش رویدادی مانند بازی‌های المپیک، می‌تواند توجه میلیاردها مشتری بالقوه را به خود جلب کند. تبلیغات تلویزیونی در مقایسه با دیگر انواع تبلیغات هزینه‌ی تولید و پخش بیشتری دارد، اما این قابلیت را نیز دارد که به‌طور هم‌زمان با مجموعه‌ی بیشتری از بیننده‌ها ارتباط برقرار کند. در این مقاله می‌آموزید تبلیغات تلویزیونی چیست و چگونه می‌توان تبلیغات تلویزیونی اثرگذار ساخت.

تبلیغات تلویزیونی از این نظر که به‌صورت یک بسته‌ی زمانی کوتاه‌مدت فروخته می‌شوند، به تبلیغات رادیویی شباهت دارند.

بیشتر تبلیغات تلویزیونی ۱۵ تا ۶۰ ثانیه طول می‌کشند. این زمان برای انتقال اطلاعات کافی به مشتری یا ایجاد یک تفکر خاص درباره‌ی یک محصول یا خدمات، مناسب است و آن‌قدر طولانی نیست که بیننده را خسته کند.

تبلیغات تلویزیونی در زمان‌های استراتژیک مثلا قبل از شروع برنامه‌‌ها یا در بین برنامه‌های اصلی پخش می‌شوند. شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک که نمی‌خواهند (یا نمی‌توانند) هزینه‌ی زیادی برای تبلیغات بپردازند، معمولا تبلیغات‌شان در ساعات آخر شب یا بعدازظهر (زمان‌های کم بیننده) پخش می‌شود. هزینه‌ی تبلیغات تلویزیونی به‌ازای هر یک ثانیه می‌تواند از چند هزار تومان برای شبکه‌های استانی و برنامه‌های کم‌بیننده تا چند میلیون تومان برای برنامه‌های پُربیننده (مثلا فینال جام‌جهانی) متغیر باشد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *