نماد سایت کلینیک مدیریت

بخش ۴: مشتری‌های هدف

در این مرحله از طرح بازاریابی، جزئیات کامل مشتری‌های هدف‌ یا گروه‌های مشتری‌تان را مشخص کنید.

این موارد شامل همه‌ی اطلاعات مردم‌شناختی مشتری‌هایتان می‌شود:

بخش مشتری‌های هدف باید شامل اطلاعات روان‌شناختی زیر نیز باشد:

هر کدام از این موارد بر حوزه‌ی وسیعی در کسب‌وکارتان از جمله جایگاه برند، تولید تبلیغات، جاگذاری تبلیغات، بازارهای محلی که می‌خواهید در آنها نفوذ کنید و چیزهای دیگر تأثیر می‌گذارند.

هرچه جزئیات بیشتری درباره‌ی مشتری‌های هدف‌تان داشته باشید بهتر می‌توانید به زبان آنها صحبت کنید و درنتیجه درآمد بیشتری از محصولات‌تان به دست خواهید آورد. به این ترتیب می‌توانید رویکردتان را به بازار هدف مشخص کنید. آیا از استراتژی بازار کلان استفاده می‌کنید یا تنها به بخش خاصی از بازار توجه دارید؟

هنگامی که مشغول ارزیابی بازار هدف‌تان هستید تلاش کنید تا به موارد زیر پاسخ بدهید:

همچنین باید از این بخش برای ارزیابی درک مشتری‌ها از محصولات‌تان در کنار محصولات رقبا یا راه‌حل‌های دیگری که برای حل مشکل‌شان به کار می‌گیرند استفاده کنید. نگرش آنها به شرکت شما و کلیت محصولاتی که تولید می‌کنید چگونه است؟

همچنین فرایند خرید‌شان را نیز توضیح بدهید:

و درنهایت با توجه به بازار هدف‌تان اندازه‌ی بازاری را که در آن فعالیت می‌کنید، مشخص کنید.

خروج از نسخه موبایل