بازاریابی محتوا و بازاریابی سنتی هر دو منجر به افزایش میزان فروش می‌شوند که برای کسب‌وکار حیاتی است، با این تفاوت که در بازاریابی محتوا، هزینهٔ به‌مراتب کمتری برای این منظور صرف می‌شود. هرچند تولید محتوای کاربردی و مفید به تلاش و زحمت نیاز دارد، اما در مقایسه با روش‌های سنتی تبلیغات نظیر تبلیغات بنری یا تبلیغ در صفحه‌های اصلی موتورهای جست‌وجو، کم‌هزینه‌تر و به‌صرفه‌تر است و درعین‌حال تأثیر بهتر و بیشتری بر جذب مشتری و مخاطب دارد.

به‌علاوه، لزوما نباید تولید محتوا به تلاش و زحمت شخصِ شما نیاز داشته باشد (برفرض اگر اولویت‌های مهم‌تری در کسب‌وکارتان دارید که می‌خواهید وقتتان را صرف آنها کنید). مؤسساتی مثل شرکت تولید محتوا، وب‌سایت تولید محتوا و دیگر مجموعه‌های این‌چنینی مدت‌هاست که فعالیت می‌کنند و در آنها، امکان ارتباط میان صاحبان مشاغل با کسانی که به کار تولید محتوا علاقه دارند یا برای گذران زندگی مشغول انجام آن هستند، فراهم می‌شود. شما می‌توانید کارتان را به چنین کسانی بسپرید. هرچند لازم است مبلغی بابت پرداخت دستمزد تولیدکننده محتوا کنار بگذارید، باز هم این هزینه در مقایسه با هزینه‌ای که صرف تبلیغات بنری و نظایر آن می‌کنید، به‌مراتب کمتر و به‌صرفه‌تر است؛ به‌علاوه، این دست تبلیغات دیگر محبوبیت و کارایی گذشته را ندارند، حال آنکه تولید محتوا برای کسب‌وکارتان مفید خواهد بود.

البته برای آنکه نرخ بازگشت سرمایه با تولید محتوا در حد قابل‌قبولی باشد، حتما باید معیارها را درست و اصولی تعریف کنید و برای تحلیل داده‌ها وقت کافی بگذارید؛ درضمن باید از مرتکب‌شدن برخی اشتباه‌ها هم اجتناب کنید (اشتباه‌هایی که معمولا در روند تحلیل داده‌ها سر می‌زنند): عجول‌بودن، قرارندادن فعالیت‌ها در معرض آزمون‌وخطا یا جایگزین‌نکردن استراتژی مورداستفاده با تجزیه‌وتحلیل‌های دقیق.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *