یکی از مهمترین بخشهای هر طرح بازاریابی توریسم این است که بدانید دقیقا در حال ارائهی چه چیزی هستید. از آنجا که این صنعت بهشدت رقابتی است، اگر بر رویکرد خود تمرکز نکنید همهی تلاشهایتان از بین میرود.
مخاطبان هدف را مشخص کنید. کدام دسته از افراد مخاطب هدف شما هستند؟ خانوادهها، زوجهایی که تازه ازدواج کردهاند، سالمندان یا کوهنوردان؟ آیا میدانید از کجا باید شروع کنید؟
بهعنوان مثال، اگر شرکت شما در منطقهای خاص و معروف که به خاطر موجسواری مشهور است به مسافران اقامتگاه اجاره میدهد و مشتریان معمول آن خانوادهها هستند، ابتدا خانوادههایی را هدف قرار دهید که به موجسواری علاقهمند باشند. هر چه بیشتر دربارهی انواع مشتریان خود اطلاعات داشته باشید، بهتر میتوانید مخاطبان هدف را تعیین کنید.
اگر شرکتتان مخصوص اجارهی محل اقامت به زوجهاست، بهترین کار هدف قرار دادن خانمها در شبکههای اجتماعیتان است. آنها را مخاطب قرار دهید و بگویید که چرا منطقهی موردنظر برای برگزاری یک ماه عسل خاص یا شامی رمانتیک در مکانی زیبا عالی است.
دیدگاهتان را بنویسید