یکی دیگر از راهکارهای مؤثر برای مطرح شدن نام کسب‌وکار در محافل اجتماعی استناد به محتوای ارائه شده توسط کاربران است. به عبارت ساده‌تر، زمانی که مشتری شما ببیند دیگر افراد عادی جامعه که همانند خود او هستند، اقدام به خرید محصولات‌تان می‌کنند، با اعتمادبه‌نفس بیشتری اقدام به خرید محصول شما خواهد کرد.

بنا به آمار منتشر شده ۵۴% از مشتری‌ها به نظرات و بازخوردهایی اعتماد می‌کنند که توسط دیگر کاربران ارسال شده است و این آمار در برابر بیست درصدی قرار می‌گیرد که به توضیحات برند تولیدکنندهٔ محصول اعتماد می‌کنند.

محتوای ارائه شده توسط کاربران می‌تواند شکل‌های متفاوتی داشته باشد. از لحاظ فنی حتی نظر ارائه شده دربارهٔ یک محصول هم، جزئی از محتوای یاد شده است. یکی از بهترین راهکارها برای استفادهٔ مؤثر از این روش، قرار دادن تصاویر مشتریانی است که در حال استفاده از محصولات شما هستند.

ایدهٔ چهاردهم: بهینه‌سازی صفحات اینترنتی مربوط به محصولات

بهینه‌سازی نرخ تبدیل سایت، به فعالیتی گفته می‌شود که طی آن وبسایت، به‌منظور دست‌یابی به نرخ تبدیل بیشتر و افزایش فروش بهینه‌سازی می‌شود. همچنین می‌توان با استفاده از این روش اقدام به برطرف کردن برخی مشکلات احتمالی موجود در وبسایت کرد.

در کدام‌یک از بخش‌های سایت فروش کاهش یافته است؟ چه کسانی از خرید صرف‌نظر می‌کنند (علت این مسئله چیست)؟ برای جلب توجه افرادی که از خرید صرف‌نظر کرده‌اند چه کاری از دست شما ساخته است؟ این‌ها ازجمله سؤالاتی است که با استفاده از این روش پاسخی برای‌شان خواهید یافت. برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل به انجام تحقیقاتی کمی و کیفی نیاز پیدا خواهید کرد تا درکی کلی و صحیح از این مسئله پیدا کنید که فعالیت وبسایت‌تان تا چه اندازه وابسته به نرخ تبدیل است.

پس از انجام تحقیقاتِ یادشده و شناخت بهتر چالش‌ها و موقعیت‌هایی که در مسیر بهینه‌سازی نرخ تبدیل پیش‌رو خواهید داشت، نوبت به توسعه و به‌کارگیری راهکارهای اولیه می‌رسد تا به شیوهٔ آزمون و خطا مشخص کنید کدام روش بیشترین افزایش در میزان فروش را به همراه خواهد داشت.

ایدهٔ پانزدهم: بهینه‌سازی وبسایت برای نمایش موبایل

بنا به آمار منتشر شده انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۱ بالغ بر نیمی از فعالیت‌های مرتبط با خرید محصولات، با موبایل انجام شود. بهینه‌سازی وبسایت برای قابل استفاده بودن بر روی موبایل محدود به تغییراتی در طراحی آن نمی‌شود و نکاتی کاربردی هم باید مد نظر قرار گرفته شود. به عبارت دیگر، از آغاز تا پایان طراحی وبسایت کسب‌وکارتان باید بازدیدکنندگانی را که از موبایل استفاده می‌کنند مد نظر داشته باشید.

برای نمونه در طراحی وبسایتی که روی موبایل کارآمد باشد، بهتر است دکمهٔ «افزودن به سبد خرید» بزرگتری در نظر بگیرید تا بازدیدکننده برای استفاده از آن نیازی به بزرگ‌نمایی تصویر نمایشگرش نداشته باشد. همچنین می‌توانید فرمت تصاویر محصولات را به گونه‌ای در نظر بگیرید که برای بارگذاری بر روی موبایل ایده‌آل باشند.

ایدهٔ شانزدهم: در نظر گرفتن پاداش برای مشتریان ثابت

تمرکز بر روی نگه داشتن مشتریان ثابت کسب‌وکار یکی از راهکارهای مقرون‌به‌صرفه برای افزایش میزان فروش شرکت است. بنا به آمار منتشر شده ۲۲% از درآمد کلی شرکت‌ها را مشتریان ثابت آن‌ها تأمین می‌کنند، حال آنکه برای مشتریان جدید این میزان تا ۱۱% کاهش پیدا می‌کند. همچنین مشتریان ثابت سرانهٔ خریدشان در طول سال ۱۵% بیشتر از مشتریان جدید است.

یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان به مشتریان ثابت و کسانی که برای خرید محصولات شما زیاد هزینه می‌کنند پاداش داد، در نظر گرفتن برنامهٔ وفاداری مشتری برای آن‌هاست. اینگونه برنامه‌ها هم برای شما و هم برای مشتریان‌تان سودآور خواهد بود و با ایجاد انگیزه برای آن‌ها، به انجام خریدهای بیشتر ترغیب‌شان می‌کند و برند شما برای‌شان در اولویت قرار خواهد گرفت.

اینکه چگونه و چندوقت‌یکبار به مشتریان ثابت و وفادار خود پاداش بدهید، به خود شما بستگی دارد. برای نمونه می‌توانید برنامه پاداش‌دهی‌ای در نظر بگیرید که مبتنی بر امتیاز مشتری‌ها باشد: به این معنا که با کسب امتیاز کافی مشتری شما بتواند برای خرید بعدی خود تخفیف بگیرد، یا هزینهٔ ارسال محصول بعدی از او گرفته نشود و دیگر مزایای این‌چنینی.

البته برنامهٔ وفاداری مشتری‌ای که شما برای کسب‌وکار خود در نظر می‌گیرید لزوما نباید تا این حد جدی باشد و بسته به شرایط فعالیت‌های کاری شما می‌تواند متفاوت باشد.

در این مقاله سعی کردیم تا در حد امکان، اطلاعات کاربردی و مفیدی در رابطه با روش‌ها و ایده‌های گوناگونی در اختیارتان قرار بدهیم که برای بهبود شرایط بازاریابی تجارت الکترونیک می‌توانید از آنها استفاده کنید. امیدواریم بتوانید بسته به فعالیت‌ها و نیازهای خود آن‌ها را به کار بگیرید.

برگرفته از سایت: چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *