اگر در امر تولید محتوا و جذب مشتری با استفاده از آن موفق نبوده‌اید، از ترندها کمک بگیرید. لازم نیست دوباره چرخ را اختراع کنید! حال، ببینیم چگونه می‌توانیم از ترندها کمک بگیریم.

بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو یا همان سئو اهمیت بسیاری دارد. سئو ابزار قدرتمندی است که تقریبا تمامی کسب‌وکارهای موفق برای بالابردن ترافیک ورودی و تولید لید (Lead، سرنخ/ مشتری راغب: کسانی که برای اولین بار با برندی آشنا شده‌اند) از آن استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد طی سال‌های آتی هم این روند ادامه پیدا کند. همان‌طور که پیش‌تر، زیر عنوان «بیشتر دیده‌شدن با تولید محتوا» هم توضیح داده شد، در به‌روزرسانی‌های جدید الگوریتم گوگل، نقش محتوای کاربردی و مفید در بالارفتن رتبه سایت‌ها مهم‌تر و کلیدی‌تر شده است: محتوایی که با کلمات کلیدیِ مشخصی تولید می‌شود و از آن برای بالابردن ترافیک ورودی استفاده می‌شود. به‌علاوه، در این به‌روزرسانی‌ها اهمیت بیشتری برای مدت‌زمان سپری‌شده در وب‌سایت از سوی کاربران، در نظر گرفته شده است. این مورد هم نقش بسزایی در بالارفتن رتبه سایت دارد. اگر کاربران وارد صفحه‌ای شوند که فقط از کلمات کلیدی پر شده است و خبری از محتوای مفید و کاربردی در آن نباشد، آن صفحه را به‌سرعت ترک می‌کنند، سریع‌تر از آنکه بتوانید این جمله را بخوانید: «این مکان تجاری به فروش می‌رسد!»

تمامی این دلایل حکایت از اهمیت روزافزون بازاریابی محتوا و استفاده حداکثری از آن در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی دارند. تبلیغات بنری، تبلیغات موتورهای جست‌وجو و سایر روش‌های رایج تبلیغات با فاصله زیادی قبل از دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند. حتی به‌فرض هم استفاده از این روش‌ها تا حدودی نتیجه‌بخش باشد؛ ولی کسب‌وکارهایی که از آنها بهره می‌گیرند آن‌طور که دنیای کنونی تجارت و بازاریابی دیکته می‌کند برای فعالیت‌های بازاریابی‌شان وقت و انرژی صرف نمی‌کنند و به‌طور مشخص، به آن سطح از موفقیت ایدئالی که مدنظر دارند نخواهند رسید.

با این اوصاف، اگر قصد پیشرفت و ترقی در کسب‌وکارتان را دارید و هنوز استراتژی مشخصی برای فعالیت در حوزه بازاریابی محتوا تعیین نکرده‌اید، بهتر است فرصت را غنیمت بشمرید و هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید. نکته مثبت دیگر درباره بازاریابی محتوا این است که حتی اگر کسب‌وکارتان را با سرمایه محدودی راه‌اندازی کرده باشید، می‌توانید با استفاده از آن بازاریابی کنید. این نوع بازاریابی ازطرفی باعث پیشرفت کارتان می‌شود و ازطرف‌دیگر، چشم‌انداز بهتری از آینده پیش رویتان می‌گذارد.

اهمیت به‌اشتراک‌گذاری محتوا، چه در قالب متن باشد و چه در قالب اینفوگرافی، ویدئو یا موارد دیگر، روزبه‌روز بیشتر می‌شود و از ابزارهای مهم در بازاریابی است. سال‌هاست که دوران درخشان تبلیغات اینترنتی سپری شده است و این شیوه تبلیغ امروزه دیگر ظرفیتی برای استفاده ندارد. وضعیت این دست تبلیغ‌ها تا اندازه‌ای بد شده است که رقم تعداد کلیک بر روی انواع فرمت‌های مختلف آنها طبق برآوردهای انجام‌شده کمتر از یک‌دهمِ یک درصد است. بنابراین وقتی صحبت از بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو، بیشتر مطرح‌شدن نام برند و کسب‌وکار و جلب اعتماد و افزایش اعتبار کسب‌وکار باشد، دیگر استفاده از بازاریابی محتوا و فعالیت در آن، دل‌بخواهی نخواهد بود و برای رسیدن به این موفقیت‌ها، حتما باید به‌فکر فعالیت در آن باشید.

برگرفته از سایت : چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *