الف) آگاهی‌بخشی (Awareness)

اگر سراغ این بخش بروید با دو گزینه روبه‌رو می‌شوید. گزینه‌ی اول آگاهی از برند (Brand Awareness) است که اینستاگرام تلاش می‌کند، پست تبلیغاتی شما تاحدامکان به بیشتر تعداد ممکن افراد مورد نظر نشان دهد. نگران این قسمت نباشید اینستاگرام الگوریتم‌های خاصی دارد که این تبلیغات را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد. گزینه‌ی دوم میزان دستیابی (Reach) است. در این حالت می‌توانید یک حد برای میزان بازدید مشخص کنید؛ به عنوان مثال اگر تبلیغات شما توسط ۵ میلیون نفر دیده شود، این کمپین شما متوقف خواهد شود.

 

ب) سنجش (Consideration)

اگر بخواهید ترافیک سایت‌تان را بالا ببرید یا افراد زیادی را به سمت اپ‌استور یا پلی استور هدایت کنید تا اپلیکیشن شما را دانلود کنند، گزینه Traffic این کار را برای‌تان انجام می‌دهد. اگر هم می‌خواهید مخاطبان بتوانند به صورت مستقیم اپلیکیشن شما را دانلود کنند سراغ گزینه‌ی App installs بروید. در‌صورتی‌که در نظر دارید مخاطبان اقدامات کوچکی نظیر لایک و کامنت و به اشتراک‌گذاری انجام دهند گزینه Engagement را انتخاب کنید. گزینه‌ی Video views این امکان را فراهم می‌کند تا ویدئوی فوق‌العاده‌ای که ساخته‌اید، به بهترین شکل به نمایش بگذارید. اگر هم به دنبال سرنخ‌هایی از مشتریان بالقوه‌تان می گردید، حتما گزینه‌ی Lead Generation را مدنظر قرار دهید. سرنخ‌هایی که اینستاگرام می‌تواند برای شما جمع‌آوری کند عبارتند از: نام، ایمیل، شماره تلفن و جنسیت.

ج) تبدیل (Conversions)

اگر می‌خواهید یک قدم فراتر بروید و از سرنخ‌های خود استفاده کنید، به‌طوری‌که سرنخ‌ها منجر به استفاده‌ی مخاطبان از وبسایت یا اپلیکشن شما شود، این گزینه‌ی مناسب شماست.

سخن آخر

اگر می‌خواهید به خوبی از تبلیغات در اینستاگرام نتیجه بگیرید، علاوه‌بر اجرای درست تبلیغات باید محتوای خوبی آماده کنید. محتوای تبلیغاتی شما ممکن است گرافیکی، موشن‌گرافیک یا حتی یک عکس و ویدئوی ساده باشد. اینستاگرام درست برعکس تلگرام است. در اینستاگرام اول محتوای تصویری جلب توجه می‌کند و بعد محتوای متنیِ زیر عکس کار را تمام می‌کند. قبل از هر چیز خودتان را جای مخاطبان هدف بگذارید و مطمئن شوید که اگر آنها با این پست تبلیغاتی مواجه شوند به آن توجه می‌کنند و سراغ خواندن متن زیر آن به اصطلاح کَپشِن (Caption) می‌روند. در این مرحله هم سعی کنید متن‌تان گویا، واضح باشد و در کوتاه‌ترین حالت ممکن از مخاطب بخواهید اقدام مورد نظرتان را انجام دهد.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *