در ابتدا تبلیغات کلیکی نسبتا ساده بود و فقط شامل پیشنهاد قیمت، کلیک، اندازه‌گیری و تغییر و اصلاح بود. ولی اکنون پیشنهادهای زیادی وجود دارد که هریک فرصتی را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش فروش یا هدف قراردادن مشتریان ویژه (niche customers)، با دقت بیشتری نسبت به هر زمان دیگری ایجاد می‌کند: لیست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات در نتایج جستجو (RLSAs) چندان جدید نیستند ولی اگر تازه‌کار هستید، ممکن است چیزی در مورد آنها ندانید. از RLSAs برای هدف قراردادن آگهی‌ها و پیشنهاد قیمت‌های ویژه برای افرادی استفاده کنید که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده‌اند.

قسمت AdWords Customer Match به شما امکان می‌دهد که مشتریان را براساس لیست اولیه‌ای از آدرس‌های ایمیل، هدف قراردهید. لیست خود را آپلود کنید تا بتوانید براساس مرحله‌ی چرخه‌ی زندگی هر خریدار، آگهی‌های متفاوت یا پیشنهاد قیمتی متفاوت را ارائه‌ دهید. برای مثال می‌توانید برای مشتری که قبلا از شما خرید کرده از یک آگهی استفاده کنید و برای مشتری که فقط در سایت شما عضو شده است نیز از آگهی دیگری استفاده کنید. البته فیس‌بوک نیز ابزار مشابهی را ارائه می‌دهد، ولی AdWords نخستین سرویسی بود که امکان دسته بندی مشتریان براساس ایمیل را در تبلیغات کلیکی موجود در نتایج جستجو ارائه داد.

حتما به افزونه‌های تبلیغات بینگ (Bing Ad Extensions) نگاهی بیندازید، به‌ویژه افزونه‌ی تصاویر (images extension) آن. این افزونه به شما امکان می‌دهد که حداکثر ۶ عکس یا تصویر را به یک آگهی متصل کنید.

هم گوگل و هم بینگ افزونه‌های تماسی دارند که به کاربر امکان می‌دهد تا با کلیک روی آگهی با شما تماس بگیرد. البته این ویژگی برای افرادی که با این قابلیت‌ها آشنایی دارند جدید نیست، ولی اگر در تبلیغات کلیکی تازه‌کار هستید، حتما نگاهی به این امکانات بیندازید.

اگر صاحب کسب‌و‌کاری سنتی و آفلاین یا مبتنی بر قرار ملاقات هستید، به کمپین‌های Google AdWords Call Only نگاهی بیندازید. در این آگهی‌ها به‌جای کلیک، برای تماس‌های تلفنی مبلغی را پرداخت می‌کنید.

البته این فقط قطره‌ای از امکانات موجود است.

مقاله برگرفته از سایت : چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *