تبلیغات همسان (Native Advertising) نوعی از تبلیغات آنلاین است که همچون تبلیغات ربایشی به‌خاطر رابطهٔ مصرف‌کنندهٔ دیجیتالی جدید با برندها ایجاد شده است.

تبلیغات همسان پرطرفدار است، زیرا در مقایسه با تبلیغات بنری سنتی و سایر شکل‌های نمایش تبلیغات، روش کمتر مداخله‌جویانه‌ای محسوب می‌شود. هر واحد تبلیغات طوری نمایش داده می‌شود، انگار که قطعهٔ دیگری از محتوای موجود در وب‌سایت است، چون خلاقیت خود را به کار می‌گیرد تا شبیه محتوای ناشر مربوطه شود. شکل رایجی از تبلیغات همسان که احتمالا با آن مواجه شده‌اید، تبلیغاتی هستند که به‌عنوان محتواهای مطالب پیشنهادی از سراسر وب در وب‌سایت‌ها می‌بینید.

ویژگی‌های تبلیغات همسان

واحدهای تبلیغی همسان ویژگی‌هایی شبیه به سایر محتواهای آن وب‌سایت دارند، از جمله: اندازه و نسبت تصویر، طرح‌بندی، عنوان، زیرعنوان، رنگ و شکل قلم. تفاوت مهم در این نهفته است که تبلیغات همسان برچسب‌های تبلیغاتی هم دارند.

اگر می‌خواهید برندتان را به شیوه‌ای ابتکاری عرضه و محتوایی ارائه کنید که کاربرتان به آن نیاز دارد، باید ابتدا مخاطب را متقاعد کنید. ارائهٔ راه‌حل به‌جای درخواست خرید، توجه کاربر را جلب می‌کند و چه‌بسا او را ترغیب کند که این تبلیغ را با دیگران هم به اشتراک بگذارد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *