محصولات لاکچری داراییهای ارزشمندی هستند که افراد محدودی توانایی خرید آنها را دارند. مدیرعامل شرکت اتومبیلسازی پورشه میگوید: «وقتی دو پورشه را در یک خیابان میبینم، نگران میشوم». انحصاری بودن به این معنی نیست که فقط مشتریان محدودی که توانایی خرید از محصولات لاکچری را دارند، هدف قرار دهیم. در بازاریابی برندهای لاکچری باید همهی افراد علاقهمند به آن برند را جذب کنیم. افرادی که هرگز توانایی خرید محصولات آن را نخواهند داشت و بااینحال، شوروشوق بسیار زیادی برای داشتن آن دارند.
انحصاریبودن محصولات لاکچری باید بلافاصله قابلتشخیص باشد. برندهای لاکچری باید بهطورگستردهای شناختهشده باشند. لوگوی آنها مانند نشانی عمل میکند که موجب شکلگیری سلسلهمراتب اجتماعی میشود و جایگاه اجتماعی مالک آن کالای لاکچری را نشان میدهد. برای ایجاد این تمایز اجتماعی، برند لاکچری باید برای همه شناختهشده باشد و فقط تعداد اندکی مالک آن باشند.
دیدگاهتان را بنویسید