تبلیغات بنری در اینترنت، مزایای مهمی نسبت به تبلیغات فیزیکی و به‌صورت چاپی در مکان‌های مختلف دارد. با این مزایا در ادامه آشنا می‌شویم:
۱. هزینه کمتر نسبت به بنرهای فیزیکی

مهم‌ترین مزیت تبلیغات بنری آنلاین، نسبت به تبلیغات چاپی یا بیلبردهای بزرگراه‌ها، صرف هزینه کمتر به‌نسبت بهره‌وری آن است. درواقع شما با پرداخت مبلغ کمی، از بسیاری از مزایای تبلیغات آنلاین استفاده خواهید کرد. مزایایی که می‌توانید به‌صورت هوشمندانه‌ای از آن‌ها برای ارتقا کسب‌وکارتان استفاده کنید. برخلاف تبلیغات بنری سنتی که شما ملزم به پرداخت هزینه طراحی، چاپ و اجاره بیلبورد خواهید بود، برای تبلیغات آنلاین تنها هزینه طراحی و نمایش را خواهید پرداخت. البته هزینه تبلیغات در وبسایت‌های مختلف، بسته به موضوعیت و رتبه وبسایت موردنظر و ترافیک ووردی آنها متفاوت است. اما در مجموع هزینه تبلیغات آنلاین قابل مقایسه با تبلیغات فیزیکی نیست.
۲. انعطاف بیشتر در طراحی جلوه‌های گرافیکی

شما در تبلیغات چاپی، با محدودیت‌های گرافیکی زیادی مواجه هستید. کیفیت تبلیغات چاپ‌شده، از لحاظ عناصر و جلوه‌های گرافیکی، رنگ و کیفیت، به‌مراتب کمتر از تبلیغات‌های آنلاین است. دست شما در تبلیغات آنلاین برای هر نوع خلاقیت کاملا باز است. شما می‌توانید برای اثرگذاری بهتر بر مخاطب، از تصاویر متحرک (بنر گیف و بنر HTML5)، انیمیشن‌ها و سایر جلوه‌های ویژه گرافیکی استفاده کنید که این مزیت، به‌ لطف بنرهای تبلیغاتی اینترنتی، برای شما فراهم شده‌‌ است. همه آنچه که برای استفاده حداکثری از این مزیت نیاز دارید، به‌کار گیری خلاقیت هدفمند در طراحی بنر است.

مهم‌ترین تفاوت آن بحث ثابت یا متحرک بودن بنر است که در تبلیغات چاپی از چنین مزیت بزرگی بی‌بهره‌اید. علاوه‌بر متحرک بودن، می‌توانید به کمک بنرهای تعاملی (بنر HTML5)، رابطه بهتری با کاربران برقرار کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید محصولات خود را به‌صورت اسلایدری در بنر قرار دهید تا کاربر با کلیک روی اسلایدر آنها را مشاهده کند و بعد از پیدا کردن محصول مورد نظر خود به صفحه مرتبط با همان محصول مراجعه کند.

در نمونه بنر HTML5 زیر، امکان انتخاب شهر و زمان سفر را برای مخاطب فراهم شده است تا دقیقا به همان صفحه مرتبط با خواسته‌اش در وب سایت شما وارد شود.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *