در میان مؤسسه‌های حقوقی و وکلا کسانی هستند که نرخ‌های پایین‌تری برای دستمزد دارند یا آنکه با بستن قراردادهایی از بار هزینه‌هایی که به دوش کسب‌وکار نوپا می‌افتد کم می‌کنند، به این امید که کسب‌وکارشان گسترش پیدا کند و در آینده مبلغ بیشتری از صرف دستمزدهای رایج نصیب‌شان شود. نظر به این مسئله، راهکارها و انتخاب‌های متنوعی برای پرداخت دستمزد وکیل استارتاپ دارید. این راهکارها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

دستمزدی ثابت و ازپیش‌تعیین‌شده

این نوع پرداخت دستمزد مربوط به زمانی است که می‌خواهید وکیل یا مؤسسهٔ حقوقی برای‌تان کار بازبینی بعضی مدارک و قراردادها را انجام دهد یا آنکه صرفا کارهای اداری اولیه را به عهده بگیرد.

پرداخت ساعتی دستمزد

این هم یکی دیگر از شیوه‌های رایج پرداخت دستمزد وکیل استارتاپ یا هزینه‌های مؤسسه‌های حقوقی است. روال کار به این صورت است که ابتدا مبلغ مشخصی را به آنها پرداخت می‌کنید و بعد از آن به‌ازای هر ساعت که برای شما کار کنند، مبلغی دریافت می‌کنند.

استخدام دائم

این شیوه معمولا برای استارتاپ‌ها توصیه نمی‌شود، مگر آنکه هدفی بزرگ در سر داشته باشید و مثلا بخواهید سیستم تاکسی‌رانی کشور را به‌کلی متحول کنید. در این صورت به‌خدمت‌گرفتن دائم وکیل استارتاپ یا حتی تیمی از وکلا سرمایه‌گذاری ارزشمندی خواهد بود. چنین کسانی علاوه بر دستمزدی مشخص، در سهام یا درآمد شرکت هم سهمی خواهند داشت.

اگر هیچ‌یک از این روش‌های پرداخت، با سرمایه و برنامه‌ریزی‌های شما سازگاری نداشت، می‌توانید از خدمات بعضی وب‌سایت‌ها استفاده کنید که تا حدود زیادی رایگان خواهد بود؛ به‌فرض، بعضی از آنها قالب‌های پیش‌فرضی در اختیارتان می‌گذارند تا برای ارائهٔ مدارک و کارهای اداری نزد مراجع قانونی از آنها استفاده کنید (و خدمات دیگری نظیر این).

برگرفته از سایت : چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *