اگر نیازتان به وکیل استارتاپ صرفا محدود به تدوین قراردادها و کارهای حقوقی و اداری اولیه می‌شود، چندوچون رابطه‌ای که با او برقرار می‌کنید، اهمیت زیادی نخواهد داشت. اما در سوی دیگر اگر قصد برقراری ارتباط بلندمدت را دارید و می‌خواهید در آینده هم از مشاوره‌های حقوقی و خدمات او بهره بگیرید، آن‌وقت توجیه‌کردن او درباره اهدافی که در بلندمدت دارید و چگونگی رابطه‌ای که با او برقرار می‌کنید اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

در حقیقت، در همان مراحل اولیه باید این نکته را هم در نظر بگیرید که وکیل شما بتواند درک خوب و کاملی از نیازهای آتی شرکت و کسب‌وکارتان پیدا کند. او باید نمایندهٔ خوبی برای شما و شرکت‌تان باشد و به‌خوبی از عهدهٔ این کار بربیاید. سرمایه‌گذارانی که جذب کار شما می‌شوند، پیشنهادها و توصیه‌هایی بابت انتخاب وکیل به شما خواهند داد؛ اما مطمئنا وکلای پیشنهادی آنها پیش از هر چیز می‌کوشند منافع خود سرمایه‌گذاران را حفظ کنند. با برقراری ارتباط بلندمدت با وکیلی که درک خوبی از اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت شما داشته باشد، می‌توانید در جهت حفظ منافع کسب‌وکارتان هم قدمی بردارید.

۵. نقش وکیل استارتاپ خوب در به‌ارمغان‌آوردن روابطی ارزشمند برای کسب‌وکار

از دیگر ویژگی‌های وکیل استارتاپ خوب، فن بیان قوی و شناختن افراد مختلف در حوزهٔ کاری مدنظر شما است. روابطی که چنین شخصی می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد نقش بسزایی در برآورده‌کردن نیازهای آتی کسب‌وکارتان خواهد داشت. بنابراین خوب است هنگام بررسی انتخاب‌های مختلف از میان وکلا و مؤسسه‌های حقوقی، این ویژگی را هم در نظر بگیرید.

سرمایه‌گذاران، مؤسسان شرکت‌های دیگر، آشنایانی در حوزهٔ کاری شما، مراجع قانونی و حتی کسانی که بتوان از آنها برای حمایت‌های قانونی بهره گرفت، از جمله کسانی هستند که ممکن است در دایرهٔ روابط وکیل استارتاپ شما قرار بگیرند. چنین کسی می‌تواند علاوه بر کارهای حقوقی‌ای که در مراحل اولیه برای شما انجام می‌دهد، فرصت‌های تازه‌ای را پیش‌روی شما و کسب‌وکارتان بگذارد که ارزش زیادی خواهد داشت.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *