نماد سایت کلینیک مدیریت

چطور بفهمید وکیل خوبی دارید یا نه؟ ۱. وکیل مورد‌نظر در چه حوزه‌هایی تخصص دارد؟

وقتی فهرست وکلای مورد‌نظر‌تان را کامل کردید، می‌توانید فرایند ارزیابی را آغاز کنید. اغلب وکلا جلسه مشاوره رایگان دارند. شما باید مشتری آگاهی باشید و از این جلسه نهایت استفاده را ببرید.

به تمام جوانب پرونده فکر کنید و تمام سؤالات‌تان را روی کاغذ فهرست کنید. در حین مشاوره حقوقی از صحبت‌های وکیل یادداشت بر‌دارید و راهنمایی‌ها و پاسخ‌های او را با دیگر وکلا مقایسه کنید. مهم‌ترین سؤالاتی که باید در جلسه مشاوره بپرسید از این‌ قرار‌ند:

۱. وکیل مورد‌نظر در چه حوزه‌هایی تخصص دارد؟

باید مطمئن شوید وکیل منتخب‌تان در حوزه حقوقی مورد‌نیاز شما تجربه و تخصص دارد. در دنیای وکالت حوزه‌های حقوقی متنوعی وجود دارد و اغلب وکلا ترجیح می‌دهند بر حوزه‌ یا حوزه‌هایی محدود و خاص تمرکز کنند. نمونه سؤالات زیر می‌تواند به شما کمک کند:

۲. پرونده شما چقدر برای‌تان خرج دارد؟

خدمات حقوقی و دعاوی کیفری می‌توانند هزینه‌های گزافی داشته باشند. بنابراین، باید از کلیه هزینه‌ها و دستمزد وکیل خود کاملا آگاه باشید. وکیل منتخب شما باید بتواند در همان جلسه مشاوره ابتدایی و بر اساس اطلاعاتی که در اختیارش می‌گذارید تخمین دقیقی از هزینه‌ها به شما ارائه کند. می‌توانید از او بپرسید:

به یاد داشته باشید که دستمزد بالای یک وکیل به‌معنای مهارت و تخصص بالای او نیست. درعین‌حال، توجه داشته باشید دستمزد پایین هم می‌تواند نشانه تجربه یا مهارت پایین باشد!

خروج از نسخه موبایل