دفتر ششم  مجموعه کتب حقوق برای همه  با عنوان ” آشنایی با مباحث کیفری جرائم و مجازات ها آیین دادرسی کیفری” گفتار هایی است پیرامون آیین دادرسی کیفری  که  به  قلم محمد پارسا و مهدی زارعی  پیزادانی  و به همت سازمان بسیج حقوق دانان تدوین گردیده و به چاپ رسیده است.

این کتاب در ۱۷۱ صفحه و در هشت  فصل شامل: ۱- جرایمی که اموال ما را تهدید می کند ۲- جرائمی که امنیت جامعه را به خطر می اندازد ۳- جرائمی که جسم و جان افراد  را تهدید می کند ۴- جرائمی که حقوق غیر مالی افراد را تهدید می کند ۵- جرائم رایانه ای ۶- رسیدگی به جرائم در دادسرا  ۷- رسیدگی به جرائم در دادگاه ۸- آشنایی با سازمان بین المللی پلیس جنایی (اینترپل)، به نگارش درآمده و در زمستان ۱۳۸۹ در تعداد ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵۰۰ تومان منتشر شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

در ذهن عموم مردم این گونه جا افتاده است که دست سارق باید قطع گردد و بسیار شنیده ایم که اگر دست سارقین را قطع می نمودند، دیگر شاهد این همه سرقت نبودیم. این نکته را باید ذکر کنیم که هر سرقتی، موجب اجرای حد سرقت نمی شود؛ یعنی برای قطع شدن دست سارق شرایطی باید وجود داشته باشد، که تنها با وجود آن شرایط می توان حکم به قطع دست او داد. بنابراین نباید انتظار داشت که دست تمامی سارقین را تحت هر شرایطی قطع نمود. به سرقتی که دارای شرایط اجرای حد سرقت باشد، سرقت مستوجب حد می گویند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *