بیمه می‌تواند در هنگام وقوع اتفاقات ناگوار، جلوی ضرر مالی شما را بگیرد. برای مثال، تلفن همراه شما ممکن است در طول سفر بشکند و به یک موبایل جدید نیاز داشته باشید یا ممکن است در تصادف با یک خودرو، آسیب ببینید و لازم باشد هزینه‌های درمان و تعمیر خودرویتان را پرداخت کنید. اگرچه بیمه می‌تواند تا حدودی خیال شما را راحت کند، اما مانند یک حساب پس‌انداز نیست که هر پولی در آن بگذارید، متعلق به خودتان باشد. پولی که می‌توانید از یک شرکت بیمه طلب کنید، به نوع قرارداد بیمه‌‌ی شما بستگی دارد. در این مقاله یاد می‌گیریم بیمه چیست و چرا باید از بیمه استفاده کنیم؟

بیمه چگونه کار می‌کند؟

بسته به اینکه چه چیزی را بیمه کرده‌ باشید، شرکت بیمه به شما پول می‌دهد تا هزینه‌های ایجاد‌شده را پرداخت کنید.

برای مثال اگر لپ‌تاپ شما دزدیده شود و آن را در برابر دزدی بیمه کرده‌ باشید، می‌توانید از شرکت بیمه‌تان بخواهید که با توجه به قرارداد، هزینه‌ی خرید یک لپ‌تاپ جدید را به شما پرداخت کند. به این کار «انتقال خطر» گفته می‌شود، چرا که شرکت بیمه خطر پرداخت هزینه‌ی گم شدن لپ‌تاپ را برعهده می‌گیرد. در واقع بدون وجود بیمه، خودتان خطر پرداخت هزینه‌های مالی را در هنگام بروز وقایع ناخواسته برعهده می‌گیرید.

چه چیزی را می‌توانید بیمه کنید؟

شما می‌توانید قرارداد‌های متنوعی ببندید و با توجه به چیزی که بیمه می‌کنید، شرکت بیمه هزینه‌های مختلفی را متقبل می‌شود. شرکت‌های بیمه قرارداد‌های مختلف با ویژگی‌های مختلفی پیشنهاد می‌دهند درنتیجه باید مطمئن شوید قراردادی را انتخاب می‌کنید که مناسب شماست.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *