برای ثبت علامت، اولا باید هویت متقاضیان ثبت مشخص شود. برای این منظور اشخاص حقیقی باید تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی خود را اسکن کنند و اگر شخص حقوقی یعنی شرکت باشد آگهی تأسیس شرکت و همچنین آخرین روزنامه‌ی رسمی که نشانگر مدیریت و صاحبان امضای مجاز شرکت است و تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضای مجاز طبق آخرین آگهی تغییرات باید اسکن شود. حال در این میان ممکن است بخواهند ثبت علامت را از طریق نماینده انجام یدهند. این نماینده چه نماینده‌ی قانونی باشد و چه وکیل دادگستری باید مدارک مثبت هویت او نیز اسکن شود ضمن اینکه در مورد اشخاص حقوقی وکالتنامه‌ی نماینده (اعم از وکیل دادگستری یا غیره) باید توسط صاحبان امضای مجاز شرکت، امضا شده باشد.

این مدارک مثبت هویت به علاوه نمونه‌ی گرافیکی یا تصویر علامتی که درخواست ثبت آن را داریم باید اسکن شوند، لازم به توضیح است در نظر داشته باشید تمامی مراحل ثبت علامت تجاری به صورت اینترنتی انجام می‌شود و مراجعه حضوری به اداره‌ی ثبت علامت وجود ندارد بنابراین پس از اسکن مدارک فوق اولین گام برای ثبت علامت تجاری این است که وارد سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شوید و از آنجا به قسمت اداره‌ی ثبت علایم تجاری وارد شوید و تقاضای ثبت اظهارنامه‌ی علامت را کامل کنید. به راحتی می‫توانید سایت اداره‌ی ثبت اسناد و املاک کشور را جست‌وجو و وارد اداره‌ی مالکیت معنوی شوید و در پایین صفحه‌ی باز شده (قسمت خدمات الکترونیک) بر روی آیکن «اداره ثبت علایم تجاری» کلیک کنید و سپس در ستون وسط، گزینه‌ی ثبت اظهارنامه‌ی علامت تجاری را انتخاب کنید و به پر کردن اظهارنامه و بارگذاری اسناد و مدارک اقدام نمایید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *