کانتنت مارکتینگ از آنجا اهمیت پیدا میکند که محتوای سایت بیش از گذشته تاثیر خود را بر ارتقا رتبه سایتها باقی گذاشته است. به عبارت دیگر مدیران سایتها دریافته اند که محتوای سایت یا وبلاگ است که موجب رشد و ترقی آنها در فضای مجازی میگردد. اهمیت این موضوع زمانی مشخص میشود که به رقابت میان وب سایتها نظری افکنیم که پس از بررسی سایتهای موفق به محتوای با کیفیت آنها پی خواهیم برد. در حال حاضر در سرتاسر دنیا درصد قابل ملاحظهای از شرکتهای B2B از کانتنت مارکتینگ استفاده میکنند. همچنین شرکتهای B2C هم هزینههای زیادی از بودجه خود را در این حوزه صرف مینمایند.
تمامی اجزاء مختلف بازاریابی اینترنتی حاوی محتوا هستند و مدیریت این محتواها چه از نگاه متنی چه تصویری یا رنگی یا آمیختگی با صوت و تصویر یا رنگ های خاص (شارپ و یا های لایت) در کل فضاهای بازاریابی اینترنتی شامل وب سایت، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها ، فیلم ، تصاویر، پیامک یا همان SMS زیر مجموعه ای از بازاریابی محتواست. آنلاین مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) به شما دستور می دهد که در تمام این فضاها از نگاه مخاطب به نیاز او توجه نموده و سلیقه و پسند او را مورد توجه قرار دهید.