آمارگیر Google Analytics از بخشهای مختلفی تشکیل شده است که هر یک نشاندهندهی جزئیات مشخصی میباشند.
این بخش گوگل آنالیز شرحی مختصری از عوامل اجرایی و ویژگیهای مختلف به شما میدهد. مثل مرورگرها، نمایشگرها و مدت زمان جلسه
Metrics
متریک المان خاصی است که به طور کلی و نسبی Pages/Session سایت شما را اندازه گیری میکند. و میانگین متوسط مدت زمان جلسه نمونههایی در حیطه متریکها است.
Sessions
جلسه به مدت زمانی گفته میشود که کاربر در طراحی سایت شما در حال استفاده از آن است. همه اطلاعات مورداستفاده شده مثل رخدادها، تجارت الکترونیک در یک جلسه نشان داده میشوند.
Users
یوزرها یا کاربران کسانی هستند که حداقل یکبار در یک جلسه وارد سایت یا فروشگاه ساز شما شدهاند و از آن استفاده کردهاند.
Pageviews
این بخش نشان دهنده تعداد دفعههایی است که صفحه سایت شما توسط کاربران دیده شده است.
Pages/Session
میانگین دفعاتی است که صفحههای سایت شما در مدت زمان یک جلسه توسط کاربران بازدید داشته است.
Avg. Session Duration
متوسط زمانی است که یک جلسه طول کشیده است.
New Sessions
آمار درصدی کاربرانی است که برای نخستین بار وارد سایت شما میشوند و آن را میبینند.
Goals
هذفهای نشان داده شده در این بخش به شما کمک میکند تا بتوانید بررسی و تحلیل درستی از فعالیتهای کاربران و استفاده کنندگان از صفحههای خودتان در دست داشته باشید.
Conversions
تعداد دفعاتی است که شما به هدفهای موردنظرتان دست یافتهاید.
Campaigns
این بخش به شما این امکان را میدهد که بتوانید پارامتر را به هر یک از URL در سایتتان اضافه کنید شما این قابلیت خواهید توانست دادههای بیشتری درباره ترافیک ارجاع داده شده به سایتتان به دست آورید و در نتیجه این پارامتر برای بررسی افزایش رتبه سایت شما کمک شایانی می کند.
Acquisition
این بخش نشانگر آن است که شما به چه نحوی کاربران سایتان را آماده و تجهیز و راضی میکنید.
Behavior
این بخش و دادههای آن به شما یاری خواهد کرد تا بتوانید محتوا و مطالب خودتان را بهینه سازی و بهبود بدهید.