نقش و نفوذ شبکههای اجتماعی امروزه بر زندگی مردم بسیار چشمگیر است. این مجرا نیز میتواند در صورت استفاده مناسب یکی از تاکتیکهای کاری دیجیتال مارکتینگ برای جذب مخاطب و رونق بخشیدن به کسب و کار باشد.
بدون شک میتوان گفت که روی کار آمدن شبکههای اجتماعی و تبدیل شدن فیس بوک به عنوان سومین کشور پر جمعیت جهان و استقبال بی نظیر از شبکههای اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر، تلگرام، لینکدین، یوتیوب، اینستاگرام، پینترست ، و دیگر شبکههای اجتماعی نظر بازاریابان و همچنین استراتژیهای بازایابی آنلاین را تغییر داده است.
پس در شرایط حال از دست دادن این بازار جهانی به ضرر صاحبان کسب و کار است و بازاریابی شبکههای اجتماعی یا سوشیال مدیا مارکتینگ Social Media Marketing جدیدترین و قدرتمند ترین نوع بازاریابی امروزی است. برای یک تبلیغات اینترنتی خوب و بازاریابی اینترنتی و بازاریابی شبکههای اجتماعی هدفمند حتما باید مکملی از همه آنها را درست کرد و به دقت دنبال کرد.
هر کدام از این شبکههای اجتماعی نیاز به تخصص خاص خودشان برای بازاریابی اینترنتی دارند و نمیتوان همه اینها را یک نوع از تبلیغات دانست.