کارتر ویکرسون یک کاربر ناشناس و کم فالوئر در توییتر بود. کارتر یک روز تصمیم گرفت به کمپانی فست فود Wendy’s منشن ارسال کند و بپرسد که در ازای دریافت چند ریتوییت می‌تواند به مدت یک سال ناگت رایگان دریافت کند؟ این که این منشن به صورت برنامه‌ریزی شده و با هماهنگی توسط کمپانی ویندی ارسال شده است (که بعید به نظر نمی‌رسد) و یا کارتر 16 ساله آن را به صورت خودجوش ارسال کرده است دقیقا مشخص نیست، اما ویندی پاسخ این منشن را با ذکر عدد 18 میلیون اعلام کرد.


کارتر هم سریعا دست به کار شدن و از منشن ارسال به ویندی و پاسخ ویندی یک اسکرین‌شات تهیه کرد و دنبال کنندگان خود را با عبارت، “بهم کمک کنید، یک مرد به ناگت‌هایش احتیاج دارد” دعوت به ریتوییت توییتش کرد.


توییت کارتر با اقبال مواجه شد و ظرف مدت زمانی کوتاه توسط افراد بسیار زیادی ریتوییت شد. این توییت در حدود سه میلیون و ششصد هزار بار ریتوییت شد و توانست رکورد پرریتوییت‌ترین توییت توییتر که مربوط به الن دیجنرس مجری معروف امریکایی که در شب اسکار سال 2014 ارسال کرده بود را بشکند. اگرچه این توییت 18 میلیون بار ریتوییت نشد، اما با توجه به این رکوردشکنی ویندی کارتر را برنده‌ی این چالش اعلام کرد و تصمیم گرفت یک‌سال ناگت رایگان در اختیار کارتر قرار دهد. اما معروف‌تر شدن کمپانی معروف ویندی تنها نتیجه‌ی این بازی توییتری نبود، کارتر هم از این فرصت استفاده کرد و یک ساعت به آدرس زیر ایجاد کرد.
https://nuggsforcarter.com
کارتر در این وب‌سایت اقدام به فروش تیشرت‌هایی با طرح ناگت برای ناگت‌دوستان کرده است.
این چالش و بازی توییتری قدرت هرچه بیشتر ای شبکه‌ی اجتماعی و تاثیر موثر آن بر دیجیتال مارکتینگ را مشخص می‌کند.

کلمات کليدي : ، ، ،

نسرين رضاجو

مديرداخلي و معاون اجرايي مدرسه غيردولتي فردوسي. سابقه ٨سال فعاليت كاري

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *