– در صفحات فرود تبلیغات گوگل، تنها می‌توان از متن استفاده کرد زیرا گوگل توانایی خواندن عکس را ندارد!

00برای پاسخ به یکی از عجیب‌ترین باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز کافی‌ست به این سه سؤال پاسخ دهیم.

۱. آیا گوگل قادر به خواندن تصاویر است؟ بله، گوگل با استفاده از تکنولوژی OCR و تشخیص کاراکترهای نوری می‌تواند تصاویر را تا حدی قابل قبول بخواند. اگرچه این تکنولوژی همچنان دارای نواقص قابل توجهی است، اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

۲. آیا گوگل ادوردز به محتوای صفحات فرود شما توجه می‌کند؟ به احتمال زیاد نه به اندازه‌ای که فکر می‌کنید. ممکن است عجیب به نظر رسد، اما گوگل به آنچه بعد از کلیک رخ می‌دهد چندان توجهی نمی‌کند (به جز موضوعات مربوط به UX، سیاست‌های ادوردز و مقررات مربوط به آن و البته خطای ۴۰۴). همان‌طور که می‌دانید نرخ کلیک، یکی از معیارهای بی‌نظیر گوگل برای سنجش امتیاز کیفی تبلیغات گوگل شماست. با این همه، طی آزمایش‌های گوناگون درباره تاثیر صفحات فرود بر روی امتیاز کیفی، مشخص‌ شده که حتی اگر این صفحات با یک صفحه خالی هم جایگزین شود، تاثیر بسزایی بر میزان امتیاز کیفی ندارند.
و ۳. آیا از تصویر به جای متن در صفحات فرود استفاده کنیم؟ باز هم خیر. به این دلیل که تصاویر، معمولاً زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز دارند. سرعت بارگذاری صفحات فرود، نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل دارد. زیرا کمتر کاربری، بیش از ۳ تا ۴ ثانیه برای مشاهده محتوای وب‌سایت شما زمان صرف می‌کند. بنابراین در صفحات فرود خود با دقت و حساسیت از تصاویر استفاده کنید.

نتیجه‌گیری
تبلیغات گوگل ادوردز از جمله شیوه‌های بازاریابی است که امروزه مورد توجه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفته است. این شیوه از تبلیغات به‌قدری مؤثر است که حتی توسط فروشگاه‌های اینترنتی معتبر داخلی که از ترافیک طبیعی بالایی برخوردارند نیز جهت افزایش نرخ تبدیل خود، از این روش استفاده می‌کنند.

در این بین، بسیاری از باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز به دلیل ناآگاهی افراد یا تجارب ناموفق و شکست‌هایی که ناشی از مدیریت نادرست تبلیغات بوده است، به وجود آمده که با کمی مطالعه و یادگیری برطرف می‌شود. در این مطلب تلاش کردیم تا باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز را مطرح کرده و آنها را با دلایل منطقی به چالش بکشیم.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که اعتماد زیادی به تبلیغات در گوگل ندارد، امیدوارم خواندن این مقاله توانسته باشد ذهنیت شما را درباره گوگل ادوردز تغییر دهد.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

admin admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *