نماد سایت کلینیک مدیریت

استارتاپ و انواع آن – بخش سوم

استارتاپ‌های خریدنی به منظور فروش ایده با قیمت بالا و کسب سود مناسب توسط استارتاپر ایجاد می‌شوند.

به طور خیلی ساده استارتاپ‌های خریدنی یا Buyable Startups کمپانی‌هایی هستند که با هدف فروخته‌شدن ساخته می‌شوند!

در دهه اخیر بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت‌ها توسط شرکت‌های بزرگی مثل گوگل و فیسبوک خریداری شده‌اند. از مهمترین این استارتاپ‌ها می‌توان یوتیوب و واتساپ را نام برد.

ایده استارتاپ‌های خریدنی باید به حدی جذاب و کاربردی باشد که بتواند یک غول فناوری مثل گوگل را متقاعد کند تا با سرمایه‌گذاری روی آن به سوددهی برسد. مسلما یوتیوب ایده جذاب و کاربردی بوده است، چرا که امروزه بزرگترین سرویس اشتراک و تماشای ویدئو در جهان است.

در دنیایی که همه به فکر جیبشان هستند، افرادی هم هستند که به منظور ساختن دنیای بهتر فعالیت می‌کنند!
‌‌
برعکس استارتاپ‌های گسترش‌پذیر، هدف این استارتاپ‌ها (Social Startups) این است که دنیا را تبدیل به جایی بهتر کنند، نه این‌که سهم بازار را بگیرند یا برای بنیان‌گذاران آن ثروت بسازند. در این استارتاپ‌ها با ساخت سازمان‌های غیرانتفاعی نوآورانه برای تغییر جهان راهکار ارائه می‌شود. این راهکارها در زمینه آب، کشاورزی، سلامت و … اثرگذارند.

اغلب هزینه این استارتاپ‌ها به وسیله کمک‌های مردمی تامین می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل