از زمان مطرح شدن ایمیل مارکتینگ به عنوان یک روش بازاریابی، این شیوه توانسته است به یکی از روش‌های بسیار اثرگذار بازاریابی آنلاین شناخته شود. با وجود ایمیل‌های اسپم، همچنان ایمیل‌های پرمحتوایی هستند که در مسیر مشتری‌مداری و افزایش فروش ارسال می‌شوند و واقعا برای دریافت‌کنندگان مفید هستند. در ادامه به مفهوم واقعی ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم و عنوان می‌کنیم که چرا کسب‌وکارها باید از این روش بازاریابی بهره ببرند و همچنین چگونه باید روی آن تمرکز داشته باشند؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یک روش مستقیم بازاریابی است که در آن به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مخاطبانمان ارائه می‌دهیم. البته ایمیل‌ها معمولا اهدافی را دنبال می‎کنند که عبارتند از:

افزایش ارتباط موثر یک کسب‌وکار با مشتری‌های حال حاضر و قدیمی آنها؛ به این منظور که فروش تداوم پیدا کند و وفاداری ایجاد شود.
ارسال ایمیل برای افزایش کاربران جدید.
تبلیغ دیگر کمپانی‌های شریک و دیگر برندهای خود ما درکنار ارائه محتوایی مفید.
‌نگاهی اجمالی به تاریخ ایمیل مارکتینگ:

– در سال ۱۹۷۸ اولین کمپین ایمیل مارکتینگ راه‌اندازی شد. دقیقا در زمانی که هنوز شبکه اینترنت وجود نداشت و سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته شبکه به فعالیت می‌پرداخت که بعدا به اینترنت تبدیل شد. این سازمان به صورت اختصاری Arpanet نامیده می‌شد و در سال ۱۹۹۰ برای همیشه تعطیل شد.

– تولد هات‌میل (به انگلیسی: Hotmail) در سال ۱۹۹۶ رخ داد که اولین سرویس ارسال و دریافت ایمیل شخصی بود. این سرویس توسط کمپانی مایکروسافت در سال ۱۹۹۷ خریداری شد و الان به عنوان سرویس Outlook به فعالیت می‌پردازد.
– در سال ۱۹۹۸ سیستم امنیت اطلاعات شروع به کار کرد که خیلی روی کیفیت سیستم‌های ارسال ایمیل و در کل ایمیل مارکتینگ تاثیر مثبت گذاشت.

– قانون Can Spam در سال ۲۰۰۳ معرفی شد تا ایمیل‌های تبلیغاتی کیفیت بیشتری پیدا کنند و در آنها کمتر اسپم مشاهده شود.

– طبق یک بررسی گسترده، حدود ۴۰% ایمیل‌های ارسالی در سال ۲۰۱۲ داخل گوشی‌های همراه باز شدند.

کلمات کليدي : ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *