اگر شما مدیری هستید که سعی دارید از یک گزارش سرهم‌بندی‌شده سردرآورید، آزاردهنده‌ترین جمله‌ای که ممکن است بشنوید این است: «این که تقصیر من نیست!» کارمندان استثنایی مسئولیت‌پذیر هستند. آنها پایِ کار و تصمیمات‌شان و همه‌ی نتایج خوب و بد آن می‌ایستند. آنها به جای اینکه امیدوار باشند کسی متوجه اشتباهات‌شان نشود، خودشان آنها را به مدیران‌شان اطلاع می‌دهند. زیرا می‌دانند که وظیفه‌ی مدیران سرزنش کردن افراد نیست، بلکه برای راست‌وریس کردنِ کارها آنجا هستند.

6. افراد سمّی را خنثی می‌کنند

سروکار داشتن با افراد مشکل‌ساز برای اکثر مردم طاقت‌فرسا و آزاردهنده است. کارمندان استثنایی با مهار کردن احساسات خود، تعاملات‌شان را با چنین افرادی کنترل می‌کنند. آنها هنگام برخورد با افراد سمّی، رویکردی عاقلانه دارند. احساسات خود را شناسایی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند خشم یا عصبانیت‌شان به آتش چنین افرادی دامن بزند. همچنین دیدگاه آن فرد را نیز در نظر می‌گیرند و توانایی یافتن راه‌حل و زمینه‌های مشترک را دارند. حتی وقتی سررشته‌ی کار از دست خارج می‌شود، افرادی با هوش هیجانی بالا توانایی این را دارند که فرد سمّی را چندان جدی نگیرند و اجازه ندهند که شکستشان بدهد.
جمع‌بندی

به مواردی که ذکر نشده‌اند نیز توجه کنید: مهارت‌های برنامه‌نویسی، تجربه‌ی کاری طولانی، مدارک تجاری و بازرگانی و غیره. اگرچه این موارد هم اهمیت خودشان را دارند، اما باعث نمی‌شوند که استثنایی به نظر برسید.

chetor.com=منبع

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *