پیش از اینکه بخواهید تصمیم بگیرید شخصی را استخدام کنید یا نه، اول باید او را متمایل کنید که بخواهد برای شما کار کند. پری در این خصوص می‌گوید: «تعداد کمی از صاحبان کسب‌وکار واقعا تلاش می‌کنند که موقعیت شغلی شرکت‌شان را به خوبی به افراد مورد نظرشان نشان دهند -بقیه به سادگی فرض می‌کنند که همه به اندازه‌ی خود آنها، شیفته‌ی این موقعیت شغلی هستند.»
شما این اشتباه را نکنید. برای نمایش شرکت‌تان به کاندیداها وقت بگذارید و برایشان توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید شرکت‌تان فوق‌العاده است؛ همان‌گونه که برای سرمایه‌گذاران‌تان وقت می‌گذارید. اگر خوب فکر کنید، متوجه می‌شوید که یک مدیر اجرایی مستعد که در میان خیل کارفرمایان شما را انتخاب کرده، روی شما و کارتان حساب باز کرده است، به همان اندازه که یک سرمایه‌گذار ممکن است روی شما حساب کند.
پری ادامه می‌دهد: «از آنجا که افراد، صرفا به خاطر دلایل مالی شغل‌شان را عوض نمی‌کنند، وسوسه‌ی مالی که بیش‌تر شرکت‌ها برای جذب افراد از آن استفاده می‌کنند، در مورد مدیران اجرایی جواب نمی‌دهد. آنها به خاطر چالش‌های بزرگ‌تر و فرصت بازی برای تیم برنده است که تغییر شغل می‌دهند. پس پیشنهادهایتان را بر این اساس آماده کنید و اطمینان حاصل کنید که در روند استخدام، همه‌ی افرادتان، دیدگاه‌های شرکت و همچنین نقاط ضعف و قوت آن را به خوبی بدانند و بتوانند درباره‌ی آن صحبت کنند.»

۱۰. زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید

پری به این موضوع اشاره می‌کند که استخدام یک فرد مستعد مستلزم تلاش و صبر بسیار زیادی است. آنقدر که وقتی شمّه‌ای از توانمندی و کاربلدی او را دیدید ممکن است چنان تحت تاثیر قرار بگیری که حس کنید حتما باید او را استخدام کنید حتی اگر از نظر شرایط کسب‌و‌کار در آن لحظه این تصمیم زیاد هم عقلانی به نظر نرسد. پری در این مورد توصیه می‌کند که: «عجله نکنید. این عدم تعجیل به شما کمک می‌کند که اگر توقعات یکی از کاندیداها با بودجه‌تان هماهنگی نداشته باشد، بتوانید دوباره کنترل اوضاع را در دست بگیرید.»
او همچنین می‌گوید: «اگر استخدام فرد یا پاداش‌ و دستمزد او از نظر شما مناسب نیست، از اینکه از مذاکره فاصله بگیرید، نترسید. این کار ارزش کسب‌وکار شما را در دید کاندیدای مورد نظر افزایش می‌دهد. همچنین این امکان را فراهم می‌کند که تقاضاهای او را تعدیل کرده و روند استخدام را طبق برنامه‌ی خودتان از سر بگیرید.»

۱۱. «حقوق معنوی» را فراموش نکنید

به نقل از پری، «حقوق معنوی» مسائلی غیرمادی ورای حقوق و مزایا هستند که یک مدیر اجرایی را به شرکت شما جذب می‌کنند. او می‌گوید: «فردی که می‌خواهیم استخدامش کنیم، می‌خواهد بهترین باشد، به عنوان بهترین دیده شود و در این جهان از خودش اثری به یادگار بگذارد. نه‌تنها کاری که انجام می‌دهد، بلکه جایی که آن را انجام می‌دهد نیز، به این تعریف –بهترین بودن- بسیار کمک خواهد کرد.»
بنابراین، درک درستی از دارایی‌های معنوی که ارائه می‌دهید، داشته باشید. این دارایی‌ها می‌تواند شامل فناوری‌های به‌روز، پیشتاز بودن در صنعت، رشد سریع، پایداری، تجربه کردن چالش یا فرصت حضور داشتن در مراحل اولیه‌ی یک استارتاپ موفق باشد. وقتی اهمیت چنین مواردی را درک کردید، آنگاه آماده‌اید که سراغ مسائل مالی بروید.
اگر این کار را به درستی انجام دهید، معضل اصلی کاندیدای شما دیگر مسائل مالی نخواهد بود. پری می‌افزاید: «همان ابتدا، بهترین پیشنهادتان را مطرح کنید و از آن کوتاه نیایید،‌ چرا که هیچوقت پول اصلی نیست.»

برگرفته از:‌ چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *