به جای اینکه به دنبال تأیید دیگران باشید، با ایجاد اعتمادبهنفس در خودتان، استرس خودخواستهتان را از بین ببرید. اگر بیش از حد نگران نگاه دیگران به خودتان هستید (که از کنترلتان نیز خارج است)، با کوچکترین مسائل به سرعت استرس میگیرید یا رفتارهای اجتنابی مثل تعلل از خود نشان میدهید. جالب است که وقتی شما تمرکزتان را از تصور دیگران نسبت به کارتان، به خودِ کار معطوف میکنید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها را تحت تأثیر قرار دهید.
۹. اولویتهایتان را مشخص کنید
با وجود ضربالعجلهای مختلف و اولویتهایی که مدام در حال تغییر هستند، بسیار حائز اهمیت است که آنچه واقعا برایتان مهم است و همچنین دلیل اهمیت آن را مشخص کنید. این کار نیاز به شفافسازی دارد: باید بدانید که چه نقشی در سازمان دارید، اولویتهای استراتژیک شرکت چیست و اهداف شخصی و نقاط قوت شما چه هستند. یک لیست از اولویتهایی گلچین کنید که دارای بیشترین اثر هستند و بیشترین هماهنگی را با اهداف خودتان دارند.