انجام کارهای مورد علاقه به آسانی، و انجام فعالیت‌های ناخوشایند که به نظرتان نیاز به تلاش بسیار دارند، به کندی و دشواری پیش می‌رود. بنابراین در صورت امکان، فعالیت‌های ناخوشایند را به دیگران بسپارید و خودتان به فعالیت‌های پرارزش بپردازید. به اعتقاد هیلاری رتیج (Hillary Rettig) نویسنده‌ی «هفت راز پرکار بودن»، این فعالیت‌های پرارزش بخشی از وظایف شما هستند، قدرت و توان خود را به کار بگیرید و تغییر ایجاد کنید. واگذاری فعالیت‌های کم‌ارزش همچنین باعث برقراری ارتباط و شکل‌گیری گروه‌ها می‌شود؛ ضمن اینکه ممکن است این فعالیت‌ها برای برخی دیگر پرارزش محسوب شوند.

۷. برگزاری جلسات پربازده‌تر

آ. برنامه‌ریزی کنید

بیشترِ جلسات بدون صورت جلسه برگزار می‌شوند در حالی که مهم است بدانید هدف از جلسه چیست و چه چیزهایی باید در طی آن مشخص شوند. به توصیه‌ی آلن ایسنر (Alan Eisner) استاد مدیریت دانشگاه پیس (Pace)، با تعیین یک صورت جلسه‌ی کوتاه شامل دست‌بالا ۳ مورد، مدت جلسات را کوتاه کنید، سپس نسخه‌ای از صورت جلسه را برای دیگران بفرستید تا همه بدانند وظیفه‌شان چیست.

ب. عوامل منحرف‌کننده را حذف کنید

زمانی را به ابراز ایده‌های گوناگون اختصاص بدهید، این کار نیازی به تهیه‌ی صورت جلسه ندارد. به گفته‌ی کری گرین (Cary Greene) نویسنده‌ی «خرابکاری ساده» (Simple Sabotage) افراد ایده‌هایی را که برای‌شان مهم است ابراز می‌کنند در حالی که ممکن است ربطی به موضوع بحث نداشته باشند. بهتر است این ایده‌ها را رها نکنید و آنها را یادداشت کنید. پس از جلسه دستوراتی برای پیگیری ایده‌ها صادر کنید در غیر این صورت جلسه نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

پ. صندلی‌تان را رها کنید

چرخ زدن در محیط کار و ملاقات با دیگران محبوبیت شما را بیشتر می‌کند؛ می‌توانید روشی مشابه را در جلسات به کار بگیرید. یک زمان‌سنج را برای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تنظیم کنید. وقتی شمارش آغاز شد، همه‌ی افراد حاضر در جلسه باید برخیزند، چرخی زده و به گفت‌وگو با دیگران بپردازند. کاریسا تاکر (Karissa Thacker) روانشناس حیطه‌ی کار معتقد است، با این کار از رسمیت فضا کاسته می‌شود و افراد احساس راحتی بیشتری می‌کنند. این کار از جنبه‌های مختلف سودمند است به ویژه توانایی تمرکز را تقویت می‌کند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *