مراقب استفاده از کلماتی مانند «اشتباه» و «نادرست» یا «من این را قبلا گفته بودم» باشید. تُن و لحن حرف زدنی که شماتت و سرزنش در آن باشد، این حس را به شنونده می‌دهد که شما قصد پایین کشیدن او را دارید. اگر رئیس‌تان فکر کند که شما قصد توهین به او را دارید، خودش را کنار می‌کشد و یا در بدترین حالت قصد انتقام‌ گیری پیدا می‌کند.

بنابراین، مؤدب و با‌تدبیر عمل کنید. از لحنی استفاده کنید که احساسات در آن کمتر باشد و بیشتر حسی از همکاری را تداعی کند و بحث را به سمتی هدایت کنید که به رسیدن به راه حل منجر شود، نه جر و بحث با رئیس‌تان. کاری کنید او بدون ایجاد رنجش، عقاید شما را بپذیرد.

۶. نگرانی‌های خود را با احتیاط بیان کنید

اگر حس می‌کنید اشتباه رئیس‌تان پیامدهای قانونی، سلامتی و امنیتی دارد، پس بیان نگرانی‌ها از طرف شما منطقی است. بخش منابع انسانی شرکت معمولا جای مناسبی برای این است که نگرانی‌های خود را قبل از اینکه آنها را با رئیس در میان بگذارید، امتحان کنید. این بار هم توصیه می‌کنیم که از لحن مناسب و آرام استفاده کرده و خودتان را کنترل کنید.

اگر اقدامات رئیس‌تان واقعا جدی و حتی غیر‌قانونی است، حتما باید نگرانی‌هایتان را به صورت کتبی مطرح کنید. شاید بخواهید اقدامات محکم‌تری انجام دهید اما مراقب باشید، زیرا افشاگری هم به نوبه‌ی خود ممکن است عواقبی در پی داشته باشد.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *