رهبری خوب یعنی تفویض اختیار و واگذار کردن کارها به دیگران! اگر بهتنهایی کار ۵۰ نفر را انجام میدهید و در هر کاری احساس درماندگی میکنید، بدانید که در تفویض اختیار مشکل دارید. خوشبختانه این مهارت آموختنی است. یاد بگیرید دست از انجام همۀ کارها بردارید، به گروهتان اعتماد کنید و از تواناییهای آنها بهره بگیرید.
۶. پیش از پاسخ دادن مکث کنید
یکی از ترفندهایی که مانع «بله» گفتنهای بیمحابا به هر درخواستی میشود، هنر مکث کردن است. مثلا دفعۀ بعد که رئیستان از شما میخواهد به یک مأموریت دقیقهنودی بروید، پیش از پاسخ دادن مکث کنید. این کار به شما فرصت میدهد برنامهتان را مرور کنید و ببینید آیا تداخلی با اولویتهایتان پیش میآید یا نه. اگر لازم است میتوانید زمان بیشتری بخواهید و بگویید: «شاید بتونم برم. اجازه بدید برنامههام رو نگاه کنم؛ به شما خبر میدم.»