بنا بر تحقیقاتی که «جان پِنکَول» (John Pencavel)، استاد دانشگاه استنفورد با تحلیل داده‌های مربوط به کارگران در طول جنگ جهانی اول انجام داده است، با افزایش ساعت کاری تا ۴۹ ساعت، خروجی نیز افزایش می‌یابد؛ اما پس از آن بازدهی کاهش می‌یابد و خروجی ۷۰ ساعت کار برابر با خروجی ۵۶ ساعت کار بوده است.

۴. دوری از گوشی تلفن همراه

تا زمانی که گوشی‌تان را خاموش نکنید، یک عامل عمده‌ی حواس‌پرتی همراه‌تان دارید. گزارشی از محققین دانشگاه ایالتی فلوریدا که در مجله‌ی روانشناسی تجربی چاپ شده است، می گوید حتی اگر به گوشی در حال لرزش‌تان توجهی نکنید، در هر حال صدایش ذهن‌تان را منحرف می‌کند.

۵. رهایی از انبوه ایمیل‌ها

الکساندار سموئل (Alexandra Samuel)، نویسنده‌ی کتاب «استفاده‌ی هوشمندانه از رسانه‌های اجتماعی»، برای جلوگیری از حواس‌پرتیِ ناشی از ایمیل‌های پی‌درپی این روش را توصیه می‌کند:
با یک جست‌وجوی ساده در گوگل، چگونگی فعال کردن ویژگی تبدیل ایمیل به متن (email-to-text) را در تلفن همراه‌تان پیدا کنید. بسته به شرکت خدمات‌دهنده‌ی تلفن همراه، روش فعال‌سازی متفاوت است اما با این روش امکان ارسال ایمیل‌های خاص به صورت پیامک به تلفن همراه‌تان فراهم می‌شود. در نتیجه می‌توانید از صندوق نامه‌های‌تان خارج شوید و با اطمینان از اینکه ایمیل‌های مهم را از دست نخواهید داد، به کارتان برسید. البته خدمات‌دهندگان ایمیل این ویژگی را در همه‌ی کشورها ارائه نمی‌دهند و در ایران هم امکان استفاده از این ویژگی وجود ندارد. با این حال خوب است گوش به زنگ باشید تا در صورت فراهم شدن، از آن استفاده کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *