حتی اگر سایر همکاران شما اجازه کار در خانه نداشته باشند، شما می‌توانید این فرصت را مطالبه کنید. بااین‌حال، باید بتوانید وظایف شغلی‌تان را از راه دور انجام دهید و کیفیت کارتان را در سطحی حفظ کنید که از شما انتظار می‌رود.

درخواست‌ها باید معقول باشند

همان طور که می‌توان حدس زد، مرز بین آنچه معقول به حساب می‌آید و غیر از آن مبهم است. اگر ابتلا به افسردگی به معنی آن باشد که هرازچندگاه بابت بیماری از کارفرما مرخصی بگیرید، انتظار چنین مساعدتی از وی معقول به نظر می‌آید. اما اگر دائما و بدون اطلاع غیبت داشته باشید، عملکرد شغلی‌تان تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

در برخی مشاغل ممکن است مساعدت‌های درخواستی ناممکن باشد. اگر در اداره‌ کار می‌کنید، درخواست فضایی آرام‌تر عملی است، اما در محل ساخت‌وساز احتمالا چنین امکانی وجود ندارد. «معقول‌بودن» درخواست کلمه‌ای کلیدی در تفسیر این قوانین است که خود معنایی واضح ندارد. برای جلب مساعدت ممکن است لازم باشد، مانند بیماری‌های جسمی، فرد گواهی پزشک یا سایر مدارک را به کارفرما ارائه کند.

نکته مهم اینکه، بهتر است پیش از اینکه بیماری در کار اختلال ایجاد کند درخواست مساعدت را ارائه کرده باشید. اگر نیازهای خود را مطرح نکنید و کارتان به این علت مختل شود، کارفرما می‌تواند دلیل خاتمه همکاری‌تان را عملکرد ضعیف‌تان عنوان کند و نه بیماری‌تان. در چنین موقعیتی بحث دربارهٔ اینکه هرگز بیماری شما یا درخواست‌تان مطرح نشده دشوار خواهد بود.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *