سال‌ها پیش جایگاه‌های شغلی در هر کسب‌و‌کاری بسیار محدود و قابل پیش‌بینی بود، اما این روزها شرایط کاملا فرق کرده است. مثلا حدسش را هم نمی‌زنید که در شرکت بازاریابی اینترنتیِ «وب‌پِیج‌اِف‌ایکس» (WebpageFX) جایگاهی با عنوان «مدیر شادی» وجود داشته باشد. همان‌طور که از عنوانش پیداست، متصدی این شغل باید کارمندان شرکت را خوشحال نگه دارد. از آنجا که این جایگاهِ شغلی بسیار نو و خلاقانه است، کارفرما نمی‌تواند در میان متقاضیان استخدام به‌دنبال کسی بگردد که پیشتر در این زمینه فعالیت کرده باشد. دقیقا در چنین شرایطی است که شخصیت متقاضیان باید در اولویت قرار بگیرد. وقتی جایگاه شغلی جدیدی ابداع می‌کنید، می‌توانید مقتضیات شغل مدنظرتان را تا حد امکان برحسب توانمندی‌های شغلی متقاضی شکل بدهید.

مثلا چنانچه در میان متقاضیان استخدام به شخصی برخورد کردید که به‌رغم تجربه‌ی ناکافی از لحاظ خصوصیات فردی و برخی مهارت‌های خاص و کاربردی مورد پسندتان واقع شد، توصیه می‌شود که توانایی‌های بالقوه‌ی این فرد را نادیده نگیرید و صلاحیت وی را صرفا به‌دلیل چند سال سابقه‌ی کمتر از آنچه در شرایط احراز شغل آمده است، رد نکنید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *