انسان‌ها ذاتا موجوداتی اجتماعی هستند. ما خواهان دوستی‌ها و تعاملات مثبت هستیم، درست همان‌طور که نیازمند آب و غذاییم. پس عجیب نیست که هرچه روابط‌مان با دیگران سر کار بهتر باشد، خوشحال‌تر خواهیم بود و عملکرد بهتری خواهیم داشت. روابط خوب و سازنده منافع دیگری هم به همراه دارند: وقتی ارتباط‌مان با اطرافیان‌مان خوب باشد، از کارمان هم بیشتر لذت می‌بریم. دیگران با تغییراتی که می‌خواهیم ایجاد کنیم بیشتر موافقت و همکاری می‌کنند و در نتیجه خلاقیت و نوآوری ما نیز بیشتر می شود.

روابط خوب به ما آزادی عمل می‌دهند. به جای اینکه وقت و انرژی‌مان را روی حل مسائلی بگذاریم که در نتیجه ارتباطات منفی و غیر دوستانه به وجود آمده است، می‌توانیم روی موقعیت‌ها و فرصت‌های خوبی که برای‌مان پیش می‌آید تمرکز کنیم. اگر بخواهید در کارتان پیشرفت کنید، به اینکه روابط کاری خوبی با همکاران‌تان بسازید، نیاز دارید. به هرحال اگر رئیس‌تان به شما اعتماد نداشته باشد، احتمالش کم است که وقتی دنبال فردی مناسب برای یک سمت بالاتر می‌گردد، به شما هم فکر کند.

در مجموع، همه‌ی ما دوست داریم با کسانی کار کنیم که با آنها خوب می‌جوشیم. علاوه بر همکاران، افراد دیگری نیز که در حلقه‌ی شغلی‌مان هستند نیز اهمیت دارند. انواع مشتری ها، تامین‌کننده‌ها و ذی‌نفعان کلیدی شرکت همه از ضروریات رسیدن به موفقیت هستند. بنابراین ایجاد و حفظ روابط دوستانه با آنها خیلی اهمیت دارد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *