چیزی که کارمندتان می‌شنود از «اما» به بعد است

حتی وقتی قصد دارید از عملکرد کارمندتان اِشکالات سازنده بگیرید، هرگز نباید انتقادی را که دارید بلافاصله بعد از جملات تشویق‌آمیزی که نثارش کرده‌اید، بیان کنید. اگر انتقادات‌تان را به تعریف و تمجیدهای دلپذیری که در ابتدای صحبت‌تان عنوان کردید بچسبانید، بعید است تعریف و تمجیدهای‌تان به چشم بیایند. وقتی نقاط قوت و ضعف کارمندتان را یکجا و بدون تفکیک از یکدیگر بیان کنید، چیزی که شنیده می‌شود فقط قسمت انتقادات است. تعریف و تمجید از نقاط قوت هر فردی، تیزی انتقادی را که قرار است در ادامه‌ی صحبت‌های‌تان مطرح کنید می‌گیرد، اما خیلی مهم است که نقاط قوت و ضعف را چه زمانی خاطرنشان می‌کنید. اگر به نقاط قوت و ضعف کارمندتان جداگانه بپردازید، می‌توانید مطمئن باشید که قسمت تعریف و تمجیدهای صحبت‌تان نادیده گرفته نخواهد شد. کارمندی که بداند موفقیت‌هایش را مورد توجه قرار می‌دهید، تشویق می‌شود به عملکرد مثبتش ادامه دهد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *