1.مساعدت‌های منطقی قابل درخواست

کمیته برابری در فرصت‌های استخدام، در آمریکا، معتقد است که افراد حق دارند برای مقابله با هر موقعیتی که، در صورت عدم رسیدگی، می‌تواند انجام‌دادن وظایف شغلی را «اساسا محدود کند» درخواست مساعدت نمایند. این مساعدت‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد اما به اینها محدود نیست. شما می‌توانید با الهام گرفتن از این موارد شرایط کاری بهتری را از کارفرمایان خود تقاضا کنید یا اگر خودتان کارفرما هستید، شرایط بهتری را برای کارکنانتان ایجاد کنید.

مرخصی یا ساعات کاری منعطف

اگر برای شرکت‌کردن در جلسات درمان یا رسیدگی به درمان‌های معقول به مرخصی نیاز داشته باشید، کارفرما موظف است با برنامهٔ شما هماهنگ باشد. البته این‌طور نیست که همیشه به درخواست‌تان برای گرفتن مرخصی جواب مثبت داده شود، بلکه آنچه مورد نظر است بیشتر به همکاری در تغییر ساعت کاری محدود می‌شود. در این راستا، باتوجه‌به زمان جلسات درمان‌تان همکاری‌هایی صورت خواهد گرفت یا مرخصی‌های‌تان برای اوقاتی در نظر گرفته می‌شود که بیماری شدت می‌یابد.

محیط کاری منعطف‌تر و سازگارتر

برای‌نمونه، اگر به‌دلیل عوارض بیماری، کارتان را در محیط آرام‌ آسان‌تر انجام می‌دهید، می‌توانید از کارفرما درخواست فضایی آرام‌تر کنید یا اگر چنین فضایی موجود نیست، می‌توانید هدفون ضدصدا درخواست کنید که سکوت بیشتری را برای‌تان فراهم آورد.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *