در محیطهای مجازی به وجود آوردن امکانِ داشتنِ گفتگوهای رسمی و غیررسمی اهمیت زیادی دارد چراکه تعاملات رو در رو وجود ندارد. با داشتنِ این گفتگوهای شفاف، دوباره کاریها کاهش و در نتیجه بهرهوری افزایش مییابد. راههای مختلف ارائه امکان گفتگو عبارتند از ایجاد اتاق گفتگوی آنلاین، استفاده از نرمافزارهای مدیریت پروژه، برگزاری ویدئو کنفرانس یا استفاده از دیگر ابزارهای ارتباطی. کارکنان نباید تاثیر صحبت کردن را دستکم بگیرند، گاهی سادهترین راه تماس تلفنی است، چون به زبان آوردن ایده و یا موضوعی که ذهن شما را به خود مشغول کرده است، بسیار کمککننده خواهد بود.
بهبود روابط تنها به گفتگو یا ملاقاتهای کاری محدود نمیشود. یکی دیگر از راههای افزایش بهرهوری سازماندهی مستند و استانداردسازی مستمر روشهای کاری است که میتواند نیازهای تیم کاری را برطرف کند. برخی جزئیات مانند نحوهی طبقهبندی پروندهها نیز در افزایش کارآیی سازمانی نقش تعیینکنندهای دارند و باعث میشود مکالمات غیرضروری کاهش یابند.