نماد سایت کلینیک مدیریت

۱۲. تبعیض باعث کاهش بهره‌وری کارکنان می‌شود

معمولا بیشتر کارفرمایان در محل کار یک یا چند عزیزدردانه دارند! یک مطالعه نشان داد ۵۶ درصد از کارفرمایان حتی پیش از آنکه فرایند ارزشیابی عملکرد کارکنان شروع شود یکی از افراد محبوب‌شان را برای ارتقای مقام در ذهن‌شان در نظر می‌گیرند و در ۹۶ درصد موارد پس از فرایند ارزشیابی عملکرد (که فرمالیته به‌نظر می‌رسد)، این مقام به همان فردِ سوگلی می‌رسد! از دیدگاه کارمندان، ۷۵ درصد کارکنان گفتند که در محل کارشان شاهد چنین تبعیضاتی بوده‌اند.

مشکلاتی از این دست سبب می‌شوند کارمندان احساس ناخوشایندی در محل کار داشته باشند و در صورت تغییر نکردن شرایط، دیر یا زود از شغل‌شان کناره می‌گیرند. برخی از کارمندان برای شرکت بسیار کارامد هستند و از دست دادن آنها برای کسب‌وکار گران تمام خواهد شد. بهتر است مدیران برای موفقیت بیشتر در کسب‌وکارشان و افزایش بهره‌وری کارمندان، به این موارد توجه کافی داشته باشند.

 

خروج از نسخه موبایل