«مدیریت منابع انسانی پیشرفته» به قلم رضا رسولی و علی صالحی برای تدریس در مقطع کارشناسی ارشد رشتهٔ مدیریت بازرگانی تدوین شده است.

در جهان امروز، تمام نشانه‌ها از محوری بودن نقش انسان در گشایش تنگناها، ایجاد فناوری و تولید فراورده‌های گوناگون حکایت می‌کند. بی‌شک سنگ زیربنای هر سازمان را منابع انسانی تشکیل می‌دهد. اگر نگاهی به روند مکاتب مدیریتی بیندازیم، تغییر نگاه و رویکرد نسبت به انسان را به خوبی شاهد خواهیم بود. مکاتب کلاسیک و نئو کلاسیک، انسان را به‌عنوان یکی از عوامل تولید (نیروی کار) قلمداد کرده و آن را در زمرهٔ عناصری نظیر زمین و سرمایه قرار داده‌اند. مکاتب سیستمی، مدیریت اقتضایی و مدیریت مشارکتی، با نگاهی متعادل‌تر، انسان را به‌عنوان مهم‌ترین عامل تولید دانسته و او را نوعی منبع تلقی کرده‌اند.

کتاب حاضر در ۱۸ فصل تدوین شده است و مباحث حوزه مدیریت منابع انسانی همچون همه تدابیر و تلاش‌های معطوف به توجیه و آموزش، انگیزه و تشویق، رضایت و سلامت، ایمنی، ارتقاء و جانشین‌پروری، نظام جبران خدمات، مشارکت، ارتباطات داخلی، مدیریت دانش و توانایی، روابط کاری، کارانه شغلی، جابجایی و نقل و انتقال، گردش شغلی و دهها زیر فرآیند مهم و تأثیرگذار دیگر را در این زمینه بررسی کرده است.

نویسندگان: رضا رسولیعلی صالحی

منبع : https://taaghche.ir

 

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *