اگر شما هم می‌خواهید یک کارمند نمونه باشید و در محیط کارتان بدرخشید، باید بدانید مواردی همچون رعایت آداب معاشرت در محیط کار، داشتن انضباط کاری، مسئولیت‌پذیری و خصوصا داشتنِ وجدان کاری، در کسب موفقیت شغلی تأثیر زیادی دارند. متأسفانه وجدان کاری و محیط کار سالم و قابل اعتماد، چیزهایی هستند که این روزها کمتر دیده می‌شوند. کارفرمایان از عدم وجود وجدان کاری، به‌ویژه در نسل جوان (همان دهه‌شصتی‌های خودمان و البته کمی بعد از آن) شکایت دارند. اجازه بدهید در ادامه کمی بیشتر درباره‌ی وجدان کاری توصیح بدهیم و این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم.

وجدان کاری از دید افراد مختلف، تعاریف متفاوتی دارد. شما وجدان کاری را چگونه برای تیم کاری خود تفسیر می‌کنید؟ از کجا متوجه می‌شوید که وجدان کاری در گروه و تیم شما جریان دارد؟ شاید تعبیر شما از وجدان کاری، شیوه‌ی استفاده‌ی اعضای تیم و همکاران‌تان از زمان باشد.

مثلا در ایالت متحده‌ی آمریکا، تعداد ساعات کاری رو به افزایش است. برخی با جدیت در منزل کار می‌کنند و برخی دیگر پس از کار در اداره، باقی کارهای خود را در منزل پیگیری می‌کنند. به مددِ فناوری می‌توانیم هر جایی که هستیم، کارها و مسئولیت‌های خود را انجام بدهیم.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *