سازمان‌ها شبیه کشورها هستند. هریک از آنها بر اساس ارزش‌ها، باورها و انتظارات مشترک، دارای فرهنگ منحصربه‌فرد و به تبع آن، نقاط قوت و ضعف هستند.

بسیاری از سازمان‌ها در برابر تغییر فرهنگی، مقاومت می‌کنند. اما رشد و تغییر سازمان‌ها با گذشت زمان، درست مثل رشد و تغییر یک موجود زنده، طبیعی است و فرهنگ باید رشد و تغییر را تجربه کند تا موفقیتش در درازمدت تضمین شود.

پشتوانه‌ی موفقیت سازمان‌ها، داشتنِ فرهنگ درستی است که منطبق با کسب‌وکار سازمان باشد. وقتی فرهنگ به‌درستی ایجاد نشود، به بهره‌وری، روحیه و کارایی افراد صدمه وارد می‌شود.

در این مقاله، چهار نوع فرهنگ را از دیدگاه چارلز هَندی (Charles Handy) بررسی می‌کنیم. مدل هَندی، چهار فرهنگ سازمانی منحصربه‌فرد را توصیف می‌کند که ما هریک از آنها را با دقت تشریح می‌کنیم و شما را درباره‌ی انتخاب بهترین آنها برای سازمان خودتان، راهنمایی خواهیم کرد.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *