بر فواید آن برای دیگران تمرکز کنید. مردم معمولا میخواهند بدانند چه فوایدی نصیبشان خواهد شد. به آنها بگویید ایده، محصول، فرآیند یا استراتژی کسبوکاری که ارائه میدهید، در زندگی آنها چه تغییری ایجاد خواهد کرد. برای جلب توجه مردم، به علاقهشان توجه کنید، اشتیاق ایجاد کنید و آنها را وادار به انجام اقدام بهخصوصی کنید.
ایدهی خود را به صورت تغییری کوچک ارائه دهید نه یک تغییر اساسی. دقت کنید مردم چطور راحتتر هستند و بعد، ایدهی خود را به عنوان یک تغییر جزئی از روشی که فعلا کارها را انجام میدهند به آنها معرفی کنید و نه ایدهای کاملا جدید یا تغییری اساسی. این کار به آنها کمک میکند راحتتر ایده را بپذیرند. این یک رویکرد آهسته و قدم به قدم برای متقاعد کردن آنهاست. هرچقدر تغییر جزئیتر باشد، مردم راحتتر با آن کنار میآیند. مثلا، اگر فردی از شما بخواهد گزارشی را کاملا از اول بازنویسی کنید، قطعا ناراحت میشوید و حتی ممکن است این پیشنهاد را رد کنید. اما اگر به شما گفته شود که گزارش فقط احتیاج به مرور دارد، راحتتر میپذیرید که آن را تغییر دهید.