گزینهی دیگر را مورد بحث قرار دهید. اگر سعی دارید مردم را قانع کنید که یک مسیر خاص را طی کنند، پس برایشان توضیح دهید که اگر مسیر دیگر را انتخاب کنند چه پیش خواهد آمد. در این روش هدف شما این است که نتایج منفیای که ممکن است در گزینهی دیگر وجود داشته باشد را به آنها یادآوری کنید، و نه اینکه آنها را قانع کنید که مسیر شما را انتخاب کنند.
زمانتان را در نظر بگیرید. وقتی حس فوریت و اضطرار وجود داشته باشد، مردم خیلی بیشتر مایل هستند به ایدههای جدید گوش دهند و تغییر ایجاد کنند. مثلا، وقتی شرکت با کمبود شدید بودجه مواجه است، راحتتر میتوانید دربارهی کم کردن هزینهها صحبت کنید و وقتی مشتریان را از دست میدهید راحتتر از زمانی که فروش خوب است، میتوانید افراد را قانع کنید که کیفیت محصولات باید بهبود پیدا کند. (به یاد داشته باشید، گاهی باید خیلی جلوتر از زمان خود را ببینید و مطابق با آن دست به عمل بزنید. فقط دقت کنید که قانع کردن مردم دربارهی چیزی که برخلاف تجربهی فعلیشان است کار دشواری است).