همچنین زمانی که بازار کار، دارای تعداد کمی متقاضی با مهارت‌های لازم و تمایل به ادامه‌ی همکاری باشد، داشتن نیروهای آماده‌‌ی کار در بخش پرورش استعداد شرکت، به‌سود شما خواهد بود.این روش، نیروهای جدید را متناسب با نیازهای شما به‌سرعت پرورش می‌دهد و با برنامه‌های توسعه‌ی مناسب، نیروهای موردنیاز شما را از بین همین افراد استخدام می‌کند.شرکت گوگل دارای تغییرات شغلی زیادی است و بیشترِ افرادی که استخدام می‌شوند، تنها یک سال در این شرکت کار می‌کنند. حال باتوجه‌به این وضعیت، صاحبان شرکت چگونه توانسته‌اند مانع از توقف چرخ‌دنده‌های یکی از شرکت‌های بسیار بزرگ جهان شوند و به کار خود ادامه دهند؟ یکی از عوامل موفقیت در استمرار کسب‌وکار گوگل، این است که آنها در زمینه‌ی توسعه و آموزش، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

درواقع، آنها از برنامه‌ی آموزشی فراتر رفته‌اند و در مواجهه با این مشکل، رویکردی با محوریت مدیریت استعداد داشته‌اند. آنها فرهنگ یادگیری را در شرکت خود پایه‌گذاری کرده‌اند. این فرهنگ، کارکنان را نه‌تنها به یادگیری مطالب جدید در حرفه‌ی خود تشویق می‌کند، بلکه به آنها امکان می‌دهد در زمینه‌های موردعلاقه‌شان، از همدیگر نکاتی بیاموزند: از طراحی و برنامه‌نویسی تا یوگا و فرزندپروری. نکته‌ی کلی آموزش و توسعه در این دیدگاه، برنامه‌ریزی دقیق است، برنامه‌ای که افرادی با مهارت‌های موردنیاز سازمان شما پرورش دهد.

بعضی مشاغل برای استخدام نیرو با موانع بیشتری مواجه هستند؛ این مشاغل را باید شناسایی کرد و برنامه‌ای برای مدیریت توسعه برایشان ترتیب داد یا آموزشی برای پرورش کارمندان توانمند و استعدادهای مناسب با آن جایگاه برایشان طراحی کرد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *