نماد سایت کلینیک مدیریت

هفت بُعد فرهنگ؛ درک اختلافات فرهنگی در محیط کار

بسیاری از ما در محیط کار با افرادی از فرهنگ‌های مختلف کار می‌کنیم. این تفاوت‌ها اغلب، خوب پیش می‌روند و جالب و تکامل‌بخش هستند. با وجود این، گاهی اوقات این اختلافات فرهنگی بنا به دلایلی که ممکن است ما درک نکنیم، باعث بروز مشکلاتی می‌شوند. به همین دلیل درک اختلافات فرهنگی برای جلوگیری از سوءتفاهم و بالا بردن کارایی افراد در محیط کار اهمیت دارد. ترامپِنار و هامپدِن تِرنِر (Trompenaar & Hampden-Turner) با ارائه‌ی هفت بُعد فرهنگ، در این زمینه راهگشا بوده‌اند.

 

خروج از نسخه موبایل